Wahai anak .. hargailah ..

by - Khamis, Mei 03, 2012

 

image

Memujuk Qhaliff menangis , bukan satu perkara mudah jika takde ‘skill ‘ .. Bagi mereka yang tak biasa dengan baby , pasti akan cuak lebih lagi bila baby teriak seolah ada konsert k-pop depan mata .. Macam kena sawan !

Bila dah senyap .. betapa leganya hati si ibu tu .. Tengok anaknya lena dan damai .. Ah, senang hatinya sekejap.. Sekejap saja jer .. Haaa..

Tapi bila dah besar , apakah balasan si anak tu ?  Dengan pantas menuding jari pada mak dan ayahnya bila ada sebarang masalah timbul sedangkan si anak tu dah tau buruk dan baiknya !

Alasannya , mak ayah tak ajar atau tunjuk perangai yang tak elok .. Tapi nape yang elok ayah atau ibu buat tak nak ikut ? Atau paling tidak pon , dah antar g sekolah dan belajar mata pelajaran agama ..

APAKAH SIKAP RASULULLAH S.A.W ? APA YANG BOLEH BUAT DAN TAK BOLEH BUAT ? KENAPA TAK NAK IKUT ?

Mak ayah juga yang dipersalahkan .. Iskh …

Sekarang aku sedar … Seronok main dengan baby .. Tapi setiap keseronokkan tu ada harganya ..

 

Jangan lupa , Vote BENASHAARI.COM .. klik http://bit.ly/JiGSp6

You May Also Like

8 comments

  1. assalam, harapan kita pada anak2 sudah semestinya menjadi insan yang baik...tapi banyak ranjau dan jerih perih yg terpaksa ditempuhi utk ke arah itu....yg penting terus berusaha dengan beristiqamah, berdoa dan bertawakkal...

    BalasPadam
  2. :)

    tunggu saat anak itu mula panggil kita ayah ibu papa mama mummy daddy..

    masa tu senyum silap-silap terharu sampai boleh nangis..

    BalasPadam
  3. Insya Allah, Qhaliff akan jadi anak yg soleh :)

    BalasPadam
  4. seronok layan baby...tp bkn soal mudah nak membesarkan baby.semua tau tu

    BalasPadam
  5. gua sangat mengerti perasaan tu.. lebih2 lagi skrg gua jd temporary single daddy menjaga ank yg masih kecik... sgt lah mengerti...

    BalasPadam
  6. insyaallah...pengajaran yg baik beserta doa yg x putus2 dari ibubapa dpt membentuk anak itu menjadi soleh dan solehah...moga qhaliff jadi anak yg soleh...AMINNN

    BalasPadam
  7. .. Tapi setiap keseronokkan tu ada harganya ..

    terharu baca ayat last tu :( .. mmg betul . kita tak boleh terlalu seronok hingga lupa apa yg berlaku disekeliling kita ..

    BalasPadam
  8. Doakan yang terbaik je utk mereka.Insyaallah, berkat sikap dan pemikiran positif kita, mereka baka; menjadi anak yang berbakti.:)

    BalasPadam