Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 6 Mac 2014

Sila la guna otak ..

 

Petang tadi , aku bawak Qhaliff gi Taman Cabaran , Putrajaya. Lama dah tak gi sana bermain. Dalam kepala , bila sampai sana, nak main bola la atas tilam tu memandangkan takde orang .. Perancangannya gitu laaa ..

Tapi segala perancangan , tidak menjadi kerana ada dua keluarga kat situ. Tak kisah la.. Qhaliff join je diorang .. Nak try masuk tapi tak leh lain size.. Hehehe.. Dan diorang dok speaking je .. Hahahah.. Qhaliff paham tapi tak reti nak balas .. Kononnya la .. dia kata gitu kat aku .. Hahahaha ..

Tengah sedap sedap Qhaliff dan budak budak tu main , datang satu keluarga ni .. Diaorang tanggalkan selipar pastu terus ke duduk di satu sudut yang mana kat situ laaa Qhaliff dan beberapa budak kecil lagi bermain !

Rujuk gambar .. Tuuu .. kat sudut Qhaliff main tu.. Diorang sekeluarga dah halang kawasan tu dengan duduk beramai ramai. Mak , anak , cucu.. sekali semua kat situ !

Aku tengok keluarga yang mula mula ada tadi. Aku senyum jer .. Aku tahu diorang dok berkata sesuatu sebab mata dok memandang kat keluarga yang baru sampai tu..

Iskh , aku pon bengang wehhhh .. Bukan apa .. Diorang bawak anak kecil yang merangkak pon tak reti lagi.. pastu lepas kat situ.. Budak budak nak berlari memanjat pon takut ..Mana la tau kan ? Haaa..

Jadi keluarga tu , beransur balik .. Aku tengok jam , dah hampir kul 5 .. Aku plan nak keluar dari situ 5.15 petang tapi bila orang dah takde , diorang jajah abis la.. Hurmm .. Sian kat Qhaliff lak ..

Aku ajak Qhaliff keluar.. Kat luar , Qhaliff nak main bola .. Dok sepak bola kat aku pastu kejar.. Hurmm.. Aku tau , tak sesuai.. Memang akan jatuh dia nanti .. Tapi aku perlu bagi dia sedar akan kemudaratan bila berlari atas simen ni ..

Hurmmm .. Dan dia tersungkur .. Nasib baik dia jatuh dihalangi tangan dia dulu.. Cuma dahi dia je terantuk ke lantai skit .. Dan kesannya ?

Benjol dan lebam dah dahi dia.. Meraung ? Sekejap jer.. Dia mmg jenis meraung sekejap .. Tiup kat dahi dia .. terus senyum.. huhuhu.. Nasib baik aku mmg dah simpan ubat dalam beg dia .. Sapu terus kat dahi dia.. Tak lama kemudian , surut dah .. Ni skang aku tengok pon dah ok laa skit dari awal tadi..

Tak pe la.. Aku dulu pun gitu gak.. Selagi tak jatuh selagi tu akan buat.. Selepas jatuh tu , aku tak nampak dah dia berlari .. ehehehhe .. Dia belajar dah ..

Hurmm… Satu pesanan jer .. Kalau tempat mainan kanak kanak , kawal dari luar kawasan dah la..  Tak perlu la nak kasi satu bala tentera jajah kawasan .. Orang lain pon nak main gak kan ?

11 komen :

Incik Zarif berkata... [Reply to comment]

la.. siannye si qhalif..

Hana Jalil berkata... [Reply to comment]

Kesian Qhaliff.. Huhu.. Jiwa kental budak nih

Zamani Abe berkata... [Reply to comment]

gambar terakhir tu, speechless.. comel campur kesian

Ahmad Zu Mal Md Rayi berkata... [Reply to comment]

Kesian Qhaliff

Nuriesya Nadia berkata... [Reply to comment]

Alololo siannye dahi Qhaliff. Benjol dah.

JunAina berkata... [Reply to comment]

Inilah manusia jenis tak perihatin denga sekeliling.

Setuju dengan Ben anak2 kena rasa pengalaman jadi esok2 dia tak buat lagi dah sebab bila jatuh sakit, dah sakit mesti tak nak jatuh lagi...:)

mohd hafiz dato' osman berkata... [Reply to comment]

Pelajaran buat kami juga yabg baca entri ni supaya jangan jadi seperti keluarga tu yang pentingkan diri tanpa memerhatikan hak orang lain. Kes seperti ini lebih kurang sama macam mereka yang merokok dan menghembuskan asap rokok sesuka hati ditempat umum.

Joanna Yunus berkata... [Reply to comment]

sian kat qhaliff... dah kurang hensome sikit dah

Mieza Jhaa K berkata... [Reply to comment]

bengang jgk dgn mereka yg macam xboleh fikir.

nabila biela berkata... [Reply to comment]

qhaliff kena hati2 maenn ye..hee

CikMai berkata... [Reply to comment]

selalu teman anak buah pergi main dkt jusco. punnnn menghadapi kes mcm ni. sanak saudara semua nak join skaki lepak2. budak nak berlari pon susah.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI