Anak-anak aku dilarang masuk pasaraya sehingga...

Jangan pandang ringan ! Kena amik langkah keselamatan seperti elakkan tempat tempat orang ramai buat masa ni , orang dewasa kena senantiasa guna sanitizer sebelum menyentuh kanak-kanak. Seperti yang diketahui , HFMD ni mudah menjangkiti kanak kanak.

Banyak dah kes berlaku dan kini menular di Kuala Lumpur lak. Semalam aku sekeluarga ke Tesco dan Giant , anak anak kena duduk dalam kereta. Menangis laaa camana pun , dilarang turun. Kalau turun pun , dah bersedia dengan tisu basah untuk lap troli dan juga sanitizer. Hurm.... Sian diorang kalau dijangkiti. Payah nak makan dan minum.




Moga Allah lindungi kita semua.

9 ulasan:

  1. semoga anak-anak dijauhkan daripada dijangkiti penyakit HFMD

    BalasPadam
  2. Kalau tak silap orang deawasa pun boleh dijangkiti ya...

    BalasPadam
  3. aduhaiiii dah la selalu kuar beli barang kat mall berdua je ngan humaira suka letak dia dalam troli huhuuu,pasni kena bawa stroller dia balik la...

    BalasPadam
  4. bahaya kan dengan kes HFMD ni. cepat sangat-sangat menular..

    BalasPadam
  5. parents kena stoplah bawa anak2 pergi public area melainkan perlu.

    kalau sakit tu, cepat2 bawak pergi hospital. kesian anak sendiri & orang lain kalau berjangkit.

    BalasPadam
  6. Tak kiralah di mana pun kena hati-hati selalu.Selalu standby sanitizer untuk cuci tangan.

    BalasPadam
  7. moga anak2 kita dilindungi oleh penyakit HFMD ni... kat temerloh pun dah ada yang kena ni... risau pulak saya..

    BalasPadam
  8. Itulah kena extra care. Sekarang ni hanya babah depa je pi pasaraya beli barang, semua tak boleh ikut!

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.