Fokuslah pada anak. Fokus ! - BEN ASHAARI

Fokuslah pada anak. Fokus !


Bila kita bersama anak anak , letak tepi telefon pintar. Jangan leka. Diulangi , jangan sesekali leka walaupun untuk 1 saat. Anak anak kita terutama yang kecil ni , diorang tak tau apa apa langsung. Yang diorang tau , mak bapak ada di sisi.. diorang selamat ! Tapi apakah diorang selamat ? 

Dan kalau kita perhatikan , sebenarnya mereka pun mintak perhatian dari kita dalam pelbagai bentuk dan cara. Tapi kita.. tak dapat tangkap dan memahami. Ada yang kena marah.. kena cubit dan kena jegil bijik mata! 

Tak kira la di mana sekali pun.. rumah , luar rumah...fokus pada mereka. Simpan telefon pintar tu. Iklan hari hari ada bagitau.. Pintarkah anda ? Haaaa... Janganlah leka dan lalai. Kecuaian sesaat tu boleh menyebabkan kita menyesal seumur hidup ! 



Pesanan ni sebenarnya untuk aku. Kalau korang nak ikut , ikut la.. Selepas ni , kalau aku gi bercuti.. telefon pintar akan di simpan sepenuhnya. Malam selepas anak anak tidur baru aku tengok. Nekad dan azam baru !


11 ulasan:

  1. Guna telefon pintar, biarlah kita juga pintar bertindak. Tak gitew.

    BalasPadam
  2. betul tu. tp ejulz blm ada anak. doakan ejulz dan wife k. :)

    BalasPadam
  3. mana watermark kat gambar? ehh..hahaha

    betul tu, kena fokus lebih kat anak2 terutama bila kat luar rumah..macam2 benda bole jadi sekarang ni..bagus juga idea simpan telefon sampai anak2 semua da tido baru belek tu..

    BalasPadam
  4. Peringatan berguna...setuju sangat2.

    BalasPadam
  5. ida kalau kluar mmg tak buka internet..so mmg xmnghadap hp sgt melainkan kalau nk tngkp gmbr dan call je..

    BalasPadam
  6. setuju sgt.... kite terlalu leka ngan telepon smpi anak2 diabaikan..

    BalasPadam
  7. Betul kena beringat, terkadang saya pun terleka jugak.

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.