Hitam putih kehidupan ..

 

Kali pertama aku bergelar pengundi dan kali pertama sejarah berlaku dalam pilihanraya negara .. Peratusan mengundi naik .. Sesuatu yang menarik dan membanggakan kerana tahap pemikiran rakyat sudah berbeza dari dulu termasuk aku .. hehee ..

Keputusannya , seperti dijangka walaupun dikatakan bakal ada kejutan dan pelbagai kontroversi tapi kemenangan tetap dimiliki oleh BARISAN NASIONAL..

Aku percaya ramai rakan dah tau aku di pihak mana setelah sekian lama aku berdiri atas pagar .. Kenapa aku pilih ke arah itu ? Jawapannya boleh dinilai sendiri dengan kematangan fikiran ..

Dulu , aku sokong parti tu sbb aku selesa sangat hidup dibela .. Sekarang aku sokong parti tu kerana dah tau betapa keselesaan itu sebenarnya amat perit walaupun tidak menyeksakan .. Terima kasih kerana masih membenarkan hidup dengan tenang seketika ..

Aku tak nak bicara soal keadilan sbb yang mampu adil cumalah ALLAH .. Kita mampu melakukannya jika benar benar mengikut suruhanNya .

Apa pun , aku REDHA atas ketentuanNYA .. Harapnya pihak yang berjanji tu , akan menunaikan janjinya sepanjang 5 tahun ni. Jangan tunggu hujung penggal baru beria .. Hehehe ..

Tahniah dan aku mohon maaf jika ada rakan rakan pembaca blog terasa hati dengan status status aku di FB tu .. Kebebasan bersuara yang aku pastinya pasni sukar dah nak bersuara .. heeee..

9 ulasan:

  1. masing-masing punya pendapat sendirikan ...alhamdulillah,kelate pas mege lagi :D

    BalasPadam
  2. KONSEP MALAYSIA NEGARA DEMOKRASI SEBENARNYA KENA DI FIKIRKAN BALIK.BETUL KE 'DEMOKRASI'

    BalasPadam
  3. Yang MENANG, sila tunaikan JANJI. Yang KALAH, jangan terus MENYEPI.

    Kalah, bukan perlu mengabaikan rakyat yang menyokong kuat pada yang menang. Sentiasalah dekat bersama kami utk mendapat sokongan pd PRU dpn

    BalasPadam
  4. Hari yang amat menyedihkan buat Malaysia.


    Terbaru dari Logokoko:

    [U] Petanda tumbangnya BN?

    [U] Kena loteri :-)

    [U] Happy fish

    BalasPadam
  5. Speechless and empty...tapi Allah Maha Mengetahui Maha Penentu segala. We see whether mereka blh patuh akujanji yg kebabom tu hehe. Tgk muka mlm tadi pun dah kuyu nau tu. Langat 2 dan Selangor tk dapek layi hehe. BR1M rm1200 ramai yg dah menanti hehehe.

    BalasPadam
  6. nice day :)
    Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
    pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
    Jadilah seperti yang kamu inginkan,
    karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
    dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
    yang ingin kamu lakukan

    http://www.nolimitadventure.com/

    BalasPadam
  7. nice day :)
    Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
    pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
    Jadilah seperti yang kamu inginkan,
    karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
    dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
    yang ingin kamu lakukan

    http://www.nolimitadventure.com/

    BalasPadam
  8. janji raja homeksual ANWAR IBRAHIM tak jadi perdana menteri dan takde 2 timbalan perdana menteri yang mana salah seorangnya bukan calon bumiputra.,,

    bersatulah melayu korang tak tengok ke mcm mana cina bersatu menolak melayu???

    BalasPadam
  9. nice sangat, inpiratif, dan interseting

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009