Jangan Buat Rambut Macam Ni..

by - Jumaat, Februari 10, 2012

 

 

clip_image001

Rambut ibarat mahkota kepada semua manusia. Bayangkanlah jika rambut kita kusut, berkelemumur, rosak, dll masalah rambut.. Kita yakin ke dengan diri kita sendiri? Dah tentu TIDAK kan.. walaupun bertudung bagi perempuan, rambut pun perlu dijaga agar kita rasa selesa setiap hari.. Takda lah nanti asik tergaru-garu kepala jer.. betul tak?

Masalah rambut yang paling ketara dan ramai yang mengalaminya adalah rambut GUGUR! Arghh.. tak suka bila ianya berlaku kan.. bersepah rambut kat lantai tiap hari.. lagi2 bila lepas sikat rambut, rambut yang gugur leh dikumpul dengan 2 tangan.. banyaknya rambut gugur yang lama kelamaan leh wat kepala jadi botak!

Nak tahu kenapa rambut mudah gugur? Puncanya adalah stress, pemakanan, tekanan belajar atau masalah dalaman yang menyebabkan kekurangan zat atau mineral untuk sampai ke akar rambut.

Kat luar sana banyak teknik dan produk untuk menumbuhkan dan melebatkan semula rambut seperti asal. Tapi, semua tu memerlukan kos yang tinggi disamping pengamalan yang berterusan bagi mendapatkan hasil yang memuaskan.. Kalo tak dapat hasil yang kita inginkan bagaimana pula? rase rugi pulak kan..

Produk2 rambut seperti shampoo dan conditioner yang ada kat pasaran sekarang mempunyai bahan yang boleh merosakkan rambut dan keguguran rambut. Tidak ramai orang terutama perempuan yang suka menggunakan minyak rambut kerana bagi mereka ia akan menyebabkan rambut tidak ringan

You May Also Like

8 comments

  1. tapi sekarangkan trend macam ni...hihi,

    BalasPadam
  2. hahahah lawak gambar kucing tu!

    yup...mestilah jaga rambut! of course....sapalah yg x jg tu eh? kiki

    BalasPadam
  3. Rambut saye selalu gugur..huhu sedey

    Jom join ga kat sini http://www.akmarwati.com/2012/02/giveaway-dari-akmarwaticom.html

    BalasPadam
  4. ben.. kucing tu comel... yang salahnya tuannya tak bagi shampoo betul2.. hehehhe

    BalasPadam
  5. sian kucing tu..hehehe

    skrang ni jenis punk xfames dah... skarang fames ramtu ala-ala k-pop...hiiii

    BalasPadam
  6. kenapa tiba-tiba saya rasa macam tengah baca ruangan kesihatan dalam surat khabar je ni..

    BalasPadam
  7. Trend zaman skang mmg suke stail rambut kusut masai, cacak sana cacak sini, trim sana trim sini..caca marba betul..Uhuhu~~

    Do visit us at :
    RAFHANAH BLOGSHOP

    BalasPadam
  8. trend rambut pacak2 ni, anak saya suka sangat! huhuhuuu

    BalasPadam