Bayi kembar 11 antara cerita dongeng terbaik tahun ini - BEN ASHAARI

Bayi kembar 11 antara cerita dongeng terbaik tahun ini

 

Sehari dua ni , makin kecoh pasal seorang ibu di India melahirkan 11 bayi kembar  , sekali gus ! Kecoh benar laa di FACEBOOK . Siap letak gambar ibu dia sekali aih.. Peliknya , tak keluar pon dalam mana mana akhbar . Menariknya ,siap dapat anugerah world record lagi . Sapa  bagi pon tak pasti la aku .

Aku pernah gak buat entri pasal ni  ( Wanita lahirkan kembar 11 ?? )tapi aku nyatakan dalam tu ketidaksahihan berita mengenainya . Dan hari ni , aku cari lagi maklumat pasal ni dan terjumpa satu artikal yang ada logiknya !

About 11 babies in India On 11.11.11 a special day, 11 women who had conceived with IVF (Invitro fertilization-Test Tube Baby Treatment), at 21st Century Hospital & Test Tube Baby Centre, Station Road, Surat, Gujarat, INDIA were delivered by elective caesarian section by Dr. Purnima Nadkarni, Dr. Pooja Nadkarni, Dr. Aditi Nadkarni & Dr. Kishore Nadkarni. In all 11 babies delivered from 11 mothers, 9 singleton pregnancies and 2 twins. This is the “World Record” for the date and all were test tube babies.” – Sumber

image

Bukanlah tak percaya dengan kuasa Allah tapi janganlah kita percaya bulat bulat terutama di internet ni haa.. Masa aku tengok gambar ibu dia tu pon aku rasa semacam tipu.

Wallahualam ..

10 ulasan:

  1. betul kata abang Ben 10 kita ni.. kena kaji jugak hehe

    BalasPadam
  2. yeah....kene kaji gak.mula tgk mmg mcm tk caya, ingat kan diorg buat bayi tabung uji......sbb byk gile kot...wallahualam ~

    BalasPadam
  3. h0ho...sAya pn aDa tgK yg nEyh kAt FB kawan...diE shAre..tAkut nyEr tgK pErut iBu tUu..bEsar semAcam...bt0l atAu x? wAllahualam~

    BalasPadam
  4. betui ke tak betui tak penting utk aku ... dan ia tidak memudaratkan akikah aku...klu agak2 cite yg pesongkan akidah wajar kite amik port ....

    BalasPadam
  5. kalau la betol mcm mane la nak jaga tu ek..

    BalasPadam
  6. kesimpulannya, jgan lh cepat sangat percaya ape yang kluar kat facebook tu.. haishh =..=

    BalasPadam
  7. terima kasih abg ben bagitau. tertipu rupanya kita ni.

    BalasPadam
  8. fuhyoooo . . . 11 org ?? mmg gempak~ =)

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.