Suami ku sayang ..

 

Hurm .. Pengalaman mengajar aku untuk menjadi lebih matang terutama dalam aspek kewangan. Aku pernah jatuh satu tika dulu sehinggakan aku berhutang dengan bank akibat boros ! Nasib baik tak banyak tapi , aku menganggur ketika itu ! Sebelum itu , mmg mewah laaa hidup aku. Bila dah terjatuh , baru aku tau erti nilai RM1

Bila dah berumahtangga ni , sedikit sebanyak pengalaman hidup aku tu membantu aku. Berkongsi apa saja. Tiada istilah hak aku dan hak kau walaupun aku tau apa hak sebenar seorang isteri . Atas sikap toleransi seorang isteri , maka segalanya menjadi ringan. Bayangkan jika si isteri mengamalkan sikap penting diri sendiri ? Huh !

Namun begitu , si suami tak boleh lepas tangan 100% atau 50% sekali pun ! Kena kerja keras senantiasa . Pastikan segalanya TIP TOP . Bukan mewah tapi jangan sampai anak bini tak makan !

Aku pasti mereka yang bergelar suami tau apa tanggungjawab mereka lebih lagi dah g kursus agama kan ? Tapi ada yg terlupa la kot … Terlupa sbb dah terlalu ‘rileks’ dan goyang kaki. Maka apa jadi ? Hurm..

Dan satu lagi la .. pesan aku ni .. Jangan la amik kesempatan pada isteri kita tu lebih lagi bila mereka mencintai kita sepenuh hati mereka .. Jangan la suruh si isteri tu berhutang untuk kita walaupun kita janji akan nak cover balik . Nanti janji tinggal janji. Jangan aniaya mereka .

Aku harap , para suami termasuk aku , kembali melihat tanggungjawab sebenar sbg suami .. Sebagai SUAMI yg menjadi PEMIMPIN dalam rumahtangganya ..

InsyaAllah ..

10 ulasan:

  1. alhamdulillah...betul tu...wah!semakin terserlah aura seorang bapa sekarang ni ye...hihihi...tahniah!!!

    BalasPadam
  2. alhAmdulillAh...cAyalaa abG bEn :)

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah....

    jadi laahh suami yang sentiasa disanjung isteri..


    ^.^

    BalasPadam
  4. Ketenangan seorang isteri,bila suami
    mengimamkannya ...

    Kegembiraan seorang isteri,apb suami berada di sisi semasa susah dan senang..

    Pengorbanan seorang suami melunaskan tanggungjawabnya.....

    BalasPadam
  5. aq yg bujang ne pun ada krisis kewangan =.=' kena laa tiap hari amik overtime tuk cover bulanan .. huwaaa ~

    BalasPadam
  6. alhamdulillah, begitulah...tanggungjawab seorang suami, amat besar . moga kaum2 lelaki semua mengerti setiap tanggungjwb mereka bila di alam perkahwinan.

    BalasPadam
  7. betul tu abg ben..deela sokong sangat. :) bangga sbb en tunang pun mcm abg ben..

    BalasPadam
  8. macam tu la suami mithali..cayalah abag ben!

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI