Bila si kecil jadi penyangak ..

by - Khamis, Ogos 16, 2012

 

“Tak mungkin anak aku .. Anak aku baik … Tengok muka pon dah tau.. Muka nerd jer .. Nak jentik nyamuk pon tak sampai hati anak aku tu .. “

Anak aku Sazali wehhh .. Cerita teladan ada dah.. Tak perlu tunjuk adegan merempit , disko , peluk sana sini perempuan atau adegan ranjang yang dah serupa macam .. haaa .. nak je sebut tapi aku masih sedar diri yang aku di Malaysia .. Kalau sebut , aku kena banned. Di senarai hitamkan dari mendapat bantuan biasiswa untuk melanjutkan pelajaran dlm bidang penulisan blog ni .. hehe.. Apa aku ngarut nehh ..

image

Perompak bawah umur .. Budak budak jer tapi wat perangai serupa boleh kena hantar ke Palestin je untuk berperang bunuh Yahudi. Berani abis diorang ni.. Kira boleh jadi ketua unit tentera la sorang sorang .. Tu pun kalau berani laa … Ni sebab mangsa tu sorang jer .. Haihh ..

image

Nape la buat kerja gini .. Dari video tu , tak banyak diorang dapat . Duit syiling pon diorang sapu .. Hurm.. Seronok la kan buat kerja cam ni . Rasa ganas abis ..

Dik , seronok kita buat kat orang . Tapi satu hari nanti , bila kita dah tua .. Camana perasaan bila orang yang kita sayang diperlakukan seperti mana kita lakukan pada orang dulu ? Ingat , balasan Allah pasti ada ..

Insaflah dik .. Kita mungkin rasa kita jaguh .. Ingatlah , kalau Allah bagi tunai kat kita atas dunia ni , terduduk kita nanti ..

You May Also Like

9 comments

  1. abg ben.. elly tengok dah 3-4 hari lepas... sangat sedih bila kecik kecik dah tak takut nak hayun parang.... kalau hayun parang tolong mak bapak kat dapo takpe la jugak... terus teringat anak2 yang ada 3 orang tu....

    BalasPadam
  2. ya Allah..tak baik mencuri dik.cepat2la bertaubat ye.huhu~

    BalasPadam
  3. astaghfirullah.. kecil2 dah pandai dah nak jadi penyangak.. bukan salah ibu bapa lagi la ni tapi mesti dorang ni terlalu mudah terpengaruh dari kawan2.. aduhai nak janganlah buat kerja tak berfaedah macam ni. insafla...

    BalasPadam
  4. Betul tu apa yang Bro BA tulis..

    Kepada remaja di luar sana, sebelum melakukan sesuatu perkara tu kena fikirkan betul-betul samada perkara tu baik atau buruk..

    Lakukan sesuatu tindakan dengan menggunakan akal fikiran, bukannya menggunakan nafsu atau emosi..

    Kalau bertindak mengikut nafsu, inilah hasilnya.. Mungkin berasa seronok sekejap sebab berjaya mendapat apa yang diingini..

    Tapi akibatnya akan menyesal di kemudian hari.. Jadi, fikir-fikirkanlah akibat kepada setiap tindakan yang akan kita lakukan..

    Jom jawab Kuiz Eyriqazz Vs Denaihati

    BalasPadam
  5. Ermmm org sekarang mcm2 kes...jauhi la perkara xelok ni daripada keluarga kita :(

    BalasPadam
  6. Bro, segalanya berpunca dari didikan di rumah. Semuga mereka insaf dan anak-anak kita tidak melakukan sedemikian. Lindungilah mereka dari menjadi orang yang zalim dan lindungilah dari orang-orang yang zalim. Amin.

    BalasPadam
  7. Budak muda zaman sekarang ni mana nak terima nasihat...

    BalasPadam
  8. rasa sedih bila tengok video ni first time kat fb haritu. teruk budak-budak sekarang.

    BalasPadam