Gegar Vaganza 4 : Kecewa dengan 'kesombongan' mereka !

by - Ahad, November 26, 2017

Hurm... Kesian sebenarnya tengok diorang ni. Bersungguh nak 'hiburkan' penonton. Kalau tak , rating tak naik. Tapi janganlah sampai sombong ! Bila penonton bagi pendapat terutama mengenai sikap dan cara mereka ( bukan peserta ), mereka membalasnya secara sinis. Jangan ingat 'penonton' tak paham.. 

Apa yang berlaku , 'membunuh' semangat nak menonton kali ni. Peserta dah bagus.. Juri jemputan dah ok. Tapi... hurmmm... Jangan sombong laa.. Tak selamanya kita kat atas yer ! 


Sapa bil kamu eh ? Perlu tahu... yang 'tak bayar' tu la yang dok menyokong ! Kalau takda yang menonton , kamu rasa kamu ada kat situ ke ? Kekadang aku nampak 'mereka' tu , sama je level pemikiran.  Sian.

Belajar sikit dari 'bonda' tu. Penuh ilmu tapi rileks jer. Dan apa salahnya sesekali 'berlakon' sebab yang tonton rancangan ni bukan 'senior' jer... yang 'junior' pon tonton. Maka nak tunjuk perangai haprak tu ke ? Nak didik mereka secara tidak langsung ? Be your self ? Elo... ni tv ok ! Nak jadi diri sendiri , sila keluar dari kamera tu... 

Dan buat peserta.. mana mana pon bagi aku , dah bagus dah. Masing masing dah beri yang terbaik. Sapa yang keluar , sapa yang kekal.. dah tau dah apa kena buat sekarang. DSV ? Menambah lagi kematian mood aku. Tertanya... dia sendiri amalkan ke produk dia promote tu ?

Jangan tengok kalau tak suka ? Aku bayar ASTRO setiap bulan ! 

You May Also Like

11 comments

  1. Rasanya ramli ms ckp pasal komen chef wan kat nabil

    BalasPadam
    Balasan
    1. Chef Wan pon menyampaikan suara hati penonton juga. Rileks rileks sudah. Profesional skit..

      Padam
  2. Kadang tak naik nyampah jugak dengan mulut depa tu, macam tak sedar rancangan live. Yang penaja pun sama, hadoi memang hilang mood!

    BalasPadam
  3. Kita tak berada di tempat mereka.. Malah pernah ke menjadi seorang selebriti/artis? kalau mereka artis asyik ikut apa yang orang nak dan masyarakat nak? cube fikir 50% ada yang suka cara mereka dan 50% ada yang tak suka.. so baik jadi diri sendiri.. Mereka pun manusia..just be yourself selagi tak memudaratkan orang lain.. Itu baru dikaca tv.. Blum di dunia realiti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ikut jadi baik.. Papar yang baik baik.. Walaupun terpaksa berlakon, apa salahnya? Saya sbg penulis blog.. Bayangkan u baca entri ni penuh dengan caci maki atau menulis dgn negative..camana? Suka baca?

      Mereka ni ada peminat.. Muda tua.. Dan peminat ni kadang kadang belajar dr idola mereka. So kena paham tang ni.. Bila jd selebriti, anda automatically jd hak masyarakat. Kalau rasa tak boleh, berenti je.

      Diorg masa nak up, minta tlg sapa untuk undi? Kalau takda penonton, camana nak cari makan?

      Dan.. Mau pk skit bab akhirat. Apa yang kita tunjuk, itu yang akan ditanya.

      Dia nak tunjuk perangai sebenar, tunjuk di luar kamera. Depan kamera, tunjuk yg baik baik. Penonton pk yg baik. Doa yang baik. Sapa yg untung?

      Padam
  4. Minggu lps tertengok GV4 ni.. xsalah kot berlakon baik dpn kamera, bkn org dewasa j tgk, budak2 pun ada...

    BalasPadam
  5. layan jer... peel dorang kat atas pentas dan di bawah pentas tu.. hehehe

    BalasPadam