Pengalaman pertama bersama Japan Airlines ke Jepun : Business Class Seat

by - Rabu, November 15, 2017

Bagi mereka yang inginkan keselesaan di dalam kapal terbang untuk penerbangan berjam jam lamanya , boleh cuba Japan Airlines ! Selesa ! Tu yang boleh aku cakapkan bila aku duduk jer di seat business class  ketika penerbangan ke Narita , Jepun. 7 jam dalam atas seat yang boleh baring lurus dan pasti takkan lenguh ketika tiba di lapangan kapal terbang.. !

Dan aku jangkakan selepas je aku makan malam , pasti akan terlena. Dah la makanan sedap. Dapat lak seat yang cukup selesa. Siap boleh baring gituuu.. ala ala tidur kat rumah jer.  Seperti yang aku pernah cerita dalam entri yang lepas , aku ke Jepun kali ni bersama Japan Airlines dengan menggunakan pesawat baru mereka iaitu Boeing 787-9 Dreamliner.

Sebelum berlepas , aku dan beberapa lagi rakan media , dibawa masuk kabin terlebih dahulu. Peluang gitu jarang nak dapat kan ? Hehehe.. apa lagi.. meh la bergambar !

Tapi sebelum tu... meh nak kongsi sedikit sejarah mengenai Japan Airlines di Malaysia. Tahun ni , genap 50 tahun mereka beroperasi di Malaysia. Satu pencapaian yang luar biasa. Bermula pada 1959, mereka beribu pejabat di Jalan Treacher yang kini dikenali sebagai Jalan Sultan Ismail dan sekarang di bangunan UOA , Bangsar. Pada Julai , 2017.. Dreamliner B787-9 yang dilengkapi dengan SkySuite III , memulakan operasinya. Penerbangan JAL ke Kuala Lumpur , 6 kali seminggu !

Ok.. jom tengok gambar. 



Ok... takat amik gambar gini tanpa merasainya , boleh sembang la kata best kan ? Hahahaa... tapi aku berpeluang merasainya sendiri.. Dan ternyata , ketika tiba di Narita , aku dalam keadaan yang cukup bersedia dan ceria. Tu yang penting ! Sebab nak mengadap pegawai imigresen Jepun bukanlah mudah. Garang wooo.. berdasarkan pengalaman pertama dulu la... hehehe.. tak tau la kali ni, camana..
Luas . 
Bagi mereka yang senantiasa ' bekerja ' , jangan risau. Laptop pon boleh charge di sini yer. 
 
Puashati kau ! 
 
Jom tidur.. tapi sebelum tu.. 
 
Makanan halal disediakan. Semestinya sedap dan menyelerakan.
 
Sound sistem dan skrin yang confirm puashati ! Sony lagi !

Bila segalanya dah sempurna.. penerbangan pasti akan terasa sekejap jer.. Sebelum tu , boleh tonton movie movie terkini atau bermain game mahupun layan muzik. Segalanya ada di dalam skrin. Pilih jer. Kalau nak tengok kat mana kita berada pun , ada peta live lagi.. Seronok gak tengok peta tu.. hehehe.. 
Ok... aku tak sempat nak layan abis movie.. akibat terlalu selesa , aku terlena ! Contoh , boleh tengok gambar di bawah. Takda sapa nak amikkan gambar aku tidur ! Hahahaha...
Dan sedar sedar , lagi setengah tiba. Sarapan pagi diberi. Kemudian cuci mata tengok permandangan di luar. Kelihatan sayap kapal yang sangat bersih ! Huhuhu.. respek tul diorang. Setiap genap inci , kebersihan diutamakan.

Bagi mereka yang nak menggunakan  Business Class Japan Airlines untuk ke destinasi terpilih , boleh tengok maklumat lanjut di http://www.my.jal.com/myl/en/ . Antara kelebihan lain ialah , airport lounge yang cukup selesa. Boleh duduk dan menikmati juadah terlebih dahulu sebelum panggilan penerbangan. Untuk into terkini , boleh check di :


You May Also Like

15 comments

  1. perghh, selesa habis bila boleh full reclined. mewah sangat!

    BalasPadam
  2. adudududu..syiokk betul..bagus la Japan Airlines ni.

    BalasPadam
  3. wow... untung ye jadi blogger popular nie.
    Dapat pi merata dunia.
    Semoga terus suksess

    BalasPadam
  4. seronoknyaaaa,bila la nak merasa semua ni hehhehe,apapun memang terbaik service diorang ni best tgk aben jalan2..

    BalasPadam
  5. Memang selesa sangat, perjalanan berjam² pun tak terasa kan.

    BalasPadam
  6. Nama pun business classkan, makanan pun special ek .....
    Tapi nampak mcm sempit dan berserabutlah ...Tak ke?

    BalasPadam
  7. Fuhhh! memang layan lah boleh naik business class japan air

    BalasPadam
  8. wahhhh..bercita2 jugak...beranganlah..hihihi...besnyeeeee abg ben..ok nk mimpi..hihi

    BalasPadam
  9. Best nyer dapat fly in Japan Airlines Business Class, they even have safe box and its kind of privacy assured. I am thinking of going to Japan again next year, should give this airline a try but i take economy la. Anyway i like your blog new layout, the post now become more prominent. I should change mine too.

    BalasPadam