Bukan LGBT jer patut kena bagi motivasi !

by - Ahad, November 13, 2011

 

Lesbian, gay, bisekual dan transgender (LGBT) akan dibantu oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia melalui program program yang akan diadakan nanti .. Baguslah gitu kan ?

Tapi aku nak jugak la JAKIM serta NGO yang ada di Malaysia ni turut sama memberi ‘ceramah’ terbuka dengan mengedarkan risalah risalah kepada rakyat Malaysia yang beragama Islam mengenai tatacara pemakaian sebenar yang dituntut dalam agama ..

Apa kata kita mulakan dengan pemimpin dan  artis ! Artis mempunyai peminat di seluruh tanah air .. Isu amik ringan ‘ asal buat ‘ sekarang menjadi satu trend atau fesyen..

Bila ustaz kata , ‘biarlah ,janji mereka tutup aurat ( bukan seperti yang dituntut dalam Islam ) .. Kita doakan mereka agar terbuka hati satu hari nanti .. ‘ , maka makin ramai la bersorak gempita ! Seronok la sebab ramai akan doakan mereka.. Tapi mereka pulak bagaimana ? Sementara dok tunggu nak berubah , berapa ramai yang akan ikut cara  mereka pulak ?

Apa yang patut dibuat ialah , adakan sukarelawan di jalanan .. Bagi risalah , penerangan secara terbuka di mana mana tempat yang sering menjadi tumpuan ramai ..

Ini negara Islam .. Maka buatlah cara Islam .. ‘Mereka’ sering guna pakai alasan ‘ kau sapa nak tegur aku ?? Ustaz ? Ulama ? ‘ untuk menolak ajakan berpakaian menutup aurat terutama dari rakan rakan sebaya ..

Apa yang aku nampak sekarang , semakin lama semakin teruk fesyen berbungkus di kepala dan ketat di badan ni .. Sapa nak mainkan peranan untuk menegur semua ini ?? Kalau takat dalam akhbar , tv , tak jalan dah !

Badan kebajikan Islam dah kena turun padang .. Jangan takat nak serbu hotel untuk cegah maksiat tapi kita kena mulakan dari akar dahulu ..

Betul , sapa suruh tengok kan ? Masalahnya SAPA SURUH PAKAI !

You May Also Like

3 comments

  1. setuju sgt dgn statement di atas! fesyen remaja trutama prmpuan tlalu teruk! pihak kerajaan mestilah btindak dgn sbaik2nya :)

    JOM BACA & KOMEN : Thanks Bro Eyriqazz Sebab Sudi Singgah Sini

    BalasPadam
  2. minggu ni yang buat hal zarina ann joulie tu dgn fasha kan? tah hape2

    BalasPadam
  3. tu baru pasal pakaian. belum akidah. belum akhlak.
    T_T

    BalasPadam