Tahniah Malaysia ! Paling ramai obes

by - Selasa, November 15, 2011

 

 

image

Rujuk Kosmo

 

Kenapa ? Sbb orang Malaysia berpegang pada , obes tanda bahagia dan juga tak leh tak makan .. Atau makan selagi boleh atau hidup untuk makan ..

Kan ? Aku on the way ..

You May Also Like

20 comments

  1. abg ben..bukan sbb tuh kot.. sy rase sbb pemakanan di msia ni. Nasi, mknn bergoreng sudah semestinya, santan dlm masakan nak2 org nismilan cam sy ni, sumer tuh adalah penyumbang kepada tidak sihat. tp apa nk buat, dah itu yg sedap, kita balun jer la, tuh belom masuk kuih muih yg manis2 n berlemak serta bergoreng lg tuh.. haiyokkk.. n belom masuk lg bab fast food yg banyak giler di pesisiran jalan raya.. heh heh

    BalasPadam
  2. ahaha...tahniah kepada ku jua...
    abg ben bukannya xberusaha nak kurus..
    dah banyak dah try, tp xmau jugak.... uhuhuhuh

    BalasPadam
  3. tu lahh.. makan tak berenti org Malaysia nieh... harusla joint kelas aerobic Mulan Maseirra... boleh lawat sini Gor-geous Aerobic

    BalasPadam
  4. yer, sy pun obes dan obses. obes tang pipi lg la truk.. chubby semacam.. :p
    *sila bakar mcD dan KfC serta PizzaHut..

    BalasPadam
  5. yang penting lg satu alasan org akan kata..gemuk takpe janji sihat..takdek penyakit..tp sebenarnye penyakit sedang menunggu..tp sebenarnye yg sakit2 badan,sakit kaki..tu namanya sakit la tu kan....oleh itu pentingnye menjaga kesihatan..

    BalasPadam
  6. sb malaysia kaya dgn makanan..huhu..sy pun odw dh ni..tkut..

    BalasPadam
  7. salam ben, minta maaf aku nak tegur sket memandangkan ko pon nampak cenderung ke arah islamik. pendapat aku yang ari2 menjengah ke blog ko w/pon x klik butang follower, aku tgk banyak ko post gambo2 yang x menutup aurat. walaupun sekadar hiasan yang haram tetap haram ben. macam mana kita dapat saham kebaikan untuk posting yang baik2, macam tu jugak la kita dapat saham atas posting2 kita yang mendedahkan aurat. apetah lagi jika posting kita tu di"share" pulak oleh orang lain. tak ke jadi dosa yang berantai tu.. aku harap ko x tersinggung ngan teguran aku ni. w/pon kita tak kenal tapi sebab dah terlanjur menjadi pembaca tetap blog ko aku rasa dah jadi tanggungjawab aku tuk menegur saudara sesama islamku. aku pon bukan baik sangat tapi masih berusaha setiap detik. teguran ni bersifat peribadi dan tak perlu pon untuk dipublish. sekali lagi maaf jika tersinggung. -islamic brotherhood-

    BalasPadam
  8. kat kemboja xde yang obes macam ni...sume kurus2...kat malaysia,yang obes tu lah yang suka tunjuk body comel..

    http://sweetgurlz11.blogspot.com/2011/11/cambodia-humanitarian-mission-1.html

    BalasPadam
  9. mentang2 gi kemboja..nk cter psl diorang lak...hehehe...sepanjang sayaa kat sana,kebanyakkan mereka cuma minum air masak je bila makan makanan berat..air yang berperisa macam teh pulak xde letak gula..sebab tu diorang sihat dan masa medical camp,kbykan patient tak ramai yng sakit darah tinggi atau kencing manis..kesimpulanyer:kurangkan gula untuk elakkan obesiti..orang malaysia suka makan manis2..

    BalasPadam
  10. Incik ben,sesuai dengan motto negara kita...malaysia land of food paradise. Negara luar kenal negara kita pun sebab makanan. Tengok saja dalam asian food channel ke,semua tentang makanan dan stall wajib singgah. Itu belum lagi rancangan tempatan yang memperkenalkan stall dr utara ke selatan n borneo...semua makanan yang sedap dan mendorong kita untuk makan..

    BalasPadam
  11. Betul jugak kata Tuan Tanah tu.Lepas ni nak check balik entry sendiri, sama ada tersilap buat benda yang sama atau tidak.

    BalasPadam
  12. rakyat malaysia obes sebab makanan mudah dapat..bergerak sikit jer sure akan jumpa gerai makan...

    BalasPadam
  13. @Tuan Tanah insyaAllah.. terima kasih atas teguran.. akan cuba perbaiki ..

    BalasPadam
  14. makan tak reti nak bersenam..dok melepek depan tv, depan pc, depan laptop...mana tak obes...

    tahniah diucapkan kepada negara kita untuk title tu =)

    BalasPadam
  15. bak kata mak saya, orang negara luar mati kebuluran, orang Malaysia mati kekenyangan...terlebih makan..

    BalasPadam
  16. Atul x sampai lg tahap obes. Tp bila da dgr mcm tu, lg2 dgr kt hot fm pg td, takut pulak. So, skrg nk kurangkan mkn. :)

    BalasPadam
  17. sy gendut bukan sbb kuat makan..tp cara pemakanan. Sbb kerap makan mcd dan gulai lemak cili api hohohoh.

    BalasPadam