Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 14 Oktober 2014

Ini tidak sepatutnya berlaku sama sekali !

 

Gambar ni aku rasa lebih pada lakonan semula untuk kempen kesedaran sivik yang semakin teruk di kalangan kita. Semakin teruk yer !  Antara kita sedar atau tidak jer. Maka , jangan maki pulak orang dalam gambar ni ..

Realiti ! Memang kerap berlaku. Tiap kali kalau aku gunakan pengangkutan awam , kerusi khas yang disediakan untuk mereka yang tidak berkeupayaan, mmg ada ‘ penghuninya’. Segak , sihat dan bergaya lagi..

Sememangnya aku akan kosongkan kerusi ni. Baik berdiri jer.. Bukan lama pon nak berdiri , kan ?

Mulai saat ni , pengguna pengangkutan awam kena alert ! Jangan pandang dan kutuk dalam hati. Tegur je andai ini berlaku depan mata kita. Tegur .. bukan marah tauu.. Cakap elok elok..

Dan yang kita pulak .. pandai pandai la tengok kiri kanan ! Jangan dok asyik dengan ‘dunia kita ‘ jer.. Ok ?

10 komen :

mOoN IzzaN berkata... [Reply to comment]

betul tu abg ben..

Akif Imtiyaz berkata... [Reply to comment]

Huhuhuhu INILAH PANORAMA MALAYSIA kita ..Jenis tak reti nak hormat orang lain..Tu mmg tak reti bahasa namanya ..Ok gak bila sebar cara ni ..Biar malu sikit pasni takde la buat lagi ..Ingatla sikit dik oii kalau la yang berdiri gendong anak tu mak kau kakak kau adik beradik kau apa ko raser ???? Kalau Lya ..SEYESS i terasa u .. Rasa cam nak lempang jer ,.

Yana Nana berkata... [Reply to comment]

Betul tu abang Ben.. 100% agreed..

Kak T berkata... [Reply to comment]

tak tahu nak kata apa dah...orang kita jugak kannn....

hidayu ayumie berkata... [Reply to comment]

kadang2 tak paham jugak..
ade jugak org zaman skg ni tak pandai membace

Jue Amzura berkata... [Reply to comment]

Kalau la semua orang fikir macam kita fikir... tapi realitinya...

Hana Khairi berkata... [Reply to comment]

kekadang tak boleh nak salahkan cikgu...bukankah tatasusila itu telah diajar sejak dari rumah????

Mila Hilas berkata... [Reply to comment]

dh lama pic ni.

baby comel berkata... [Reply to comment]

Okey abg ben.. zaman dah berubah, dunia dah maju. Tapi kalau mentaliti kita masih kt takuk lama, masih dgn perangai yg mementingkan diri..... sampai bila2 kita kat sini je. Membina modal insan tu yg plg utama

Pu3 Bibah Cun Melecun berkata... [Reply to comment]

betul tu..saya akan tegur diorang depan2..lagi senang..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI