Kenapa kita tak boleh suka suka pegang anjing ?

 

Itulah menariknya ISLAM ! Segalanya dah diceritakan dalam Al Quran . Bila Tuhan kata jangan , maka jangan la buat ! Segalanya bersebab !! Bila disuruh buat , maka buatlah .. Pun bersebab !!

Islam bukanlah agama yang kejam seperti mana sesetengah pihak dok fikir gitu. Kalau dikaji Islam dengan cara yang sebenarnya , anda yang berfikiran begitu akan jumpa jawapannya.. betapa Islam ini indah ! Bukan kaji pengikutnya yer ..

Ok.. Kenapa tak boleh suka suka sentuh anjing ni ?? Apakah anjing ini menjijikkan ? Hurm.. Aku sendiri tak pernah anggap anjing ini menjijikan. Aku sendiri suka tengok anjing.. Comel .. Ianya makhluk Allah juga kan .. Cuma ada peraturan yang perlu dipatuhi ..

Kenapa ? Cuba tonton video Why You Shouldn't Simply Touch A Dog dan fahamkan .. Akan jumpalah jawapannya .. Dah tertulis dalam Al-Quran terlebih dahulu dan para saintis mengesahkan !

8 ulasan:

  1. Anjing dan khinzir adalah binatang yang boleh memudaratkan bila menyentuh atau memakan..itu sebab islam melarang...apa pun kita berpandukan pada al quran dan para ilmuwan islam

    BalasPadam
  2. setuju sgt..sedih dgn isu ini..hmm..moga di jauhkan dr terpesong

    BalasPadam
  3. Setiap perintah dan larangan ada bersebab. Sebab itu kena FIKIR dahulu sebelum bertindak secara melulu.

    BalasPadam
  4. So don't simply touch a dog because you just feel like want to touch... tak gitew?

    BalasPadam
  5. yang buat orang bukan Islam pandang Islam ni rumit adalah kerana orang islam tu sendiri.. contoh isu pegang anjing.. penyampaian yang salah buat salah faham. bila kata tak haram tak semestinya boleh.. bila kata haram tak semestinya tak boleh langsung. Di bolehkan atas sebab2 tertentu.. tapi yang tak reti bahasa main pegang jer

    BalasPadam
  6. Tak perlu nak buktikan apa-apa rasanya...adakah korang nak buktikan yang korang ni beriman...jadi tiap kali nak solat beritahu semua orang?? just my opinion... =)

    http://seronoknyermelukis.blogspot.com

    BalasPadam
  7. Setiap larangan dalam Al-Quran pasti ada hikmahnya...

    BalasPadam
  8. aku suka anjing, tapi bau dia aku tak tahan... maka tak pernahlah rasa nak sentuh atau pegang anjing :)

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI