Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 26 Oktober 2014

Ruginya aku ..

 

Awal aku keluar rumah ari ni.. Lama dah tak keluar seawal gini.. Hurm.. Destinasi , Stesen ERL Putrajaya. Nak gi amik adik ipar aku yang baru sampai dari Kelantan.

Dalam perjalanan , aku bukak tingkap kereta. Nak hirup udara segar.. Tak sampai 5 minit , aku tutup balik.. Hurm… Udara tercemar ! Haihhh…

Kemudian aku terkhayalkan Qhaliff.. Gelagat dia meniru Ultraman membuatkan aku tertawa sendirian. Hurm.. Sesalan datang selepas itu .. Haihh .

Kenapa ? Aku lebih banyak abiskan masa dengan mengadap laptop dan handphone berbanding dia sekarang ni ! Ni semua gara gara nak dapatkan duit lebih… Hurm.. aku tak boleh salahkan keadaan ! Aku yang sepatutnya mengawal keadaan dan bukan biarkan keadaan mengawal aku ..

Aku berdoa agar dapat pulang dengan selamat nanti.. Dan bernekad ,  keluarga aku adalah keutamaan aku ! Handphone ? Aku akan jarang jarang tengok ..

Persoalannya , mampukah ??? Yer , aku kena mampu agar tidak sesal belakang hari ! Andai mereka tiada lagi disisi , apakah handphone akan membahagiakan aku ? Hurm…

Mesti wife aku suka bila aku berfikiran gini.. Mesti dia ingat aku nak kensel beli Sony Z3 ! Hehehehe.. Yelah , mmg kensel ! Simpan duit wat nikah lagi bagus.. kan ?

8 komen :

Joanna Yunus berkata... [Reply to comment]

Z3 mmg best ben... Gambar snap pun ctk... Cuma akak blm hbs terokai lagi

aeinna Musa berkata... [Reply to comment]

something to ponder..teknologi semakin menjarakkan hubungan kekeluargaan

Mar Mansor berkata... [Reply to comment]

Semua ibu bapa mesti mahukan masa yg berkualiti bersama keluargaa..keluarga adalah segalanya..
tapi duit pun penting sekarang ni..

Sumandak Konsun berkata... [Reply to comment]

nikah lagi? Hahaha Lepas tu wife mesti lebih rela abg ben beli Z3 ahaha

Lisa Nurulain berkata... [Reply to comment]

Amboih nikah eh.. haha

Mila Hilas berkata... [Reply to comment]

nikah qhaliff ke? hahaha

zarulfarhana berkata... [Reply to comment]

ooppsd nikah!!!

kalau kita mampu bahagi kan masa untuk anak2 dan juga kerja.. tapi apapon anak diutamankan

Aku Penghibur berkata... [Reply to comment]

nikah lagi hahaha itulah bagikan masa untuk orang yang kita sayangi

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI