Nak jaga badan dan kesihatan ? Cuba jer Alam Natura !

Aku suka makan ulam. Korang pun gitu gak kan ? Makan ulam ulaman ni bagus woo ! Teringat satu perbualan dengan seorang pemandu Grab baru baru ni. Ketika tu aku nak ke Sungei Wang Plaza. Aku tanya dia mengenai kerjaya lampaunya. Katanya dia bekerja dengan syarikat besar dan bawa orang kenamaan. 

"Dah tu , kenapa tukar kerjaya ?" . Tanya aku.

" Stress. Makan pun main belasah jer. Dulu masa kerja tu , badan saya berisi. Main belasah je makan ikut dan. Yelah , makanan sedap sedap. Sekali check doktor , nah kauu.. Darah tinggi , kolestrol dan kencing manis ! Saya baru berumur 43 masa tu. Maunya tak mengelabah ! Terus saya ubah cara hidup saya. Tukar kerja. Kawal pemakanan. Banyakkan amik ulam ulaman setiap kali makan. Buah-buahan. Gula garam semua saya kurangkan sangat sangat. Alhamdulillah , ok la skit. Tapi ni pun kena makan ubat gak. Kalau boleh tak nak bergantung pada ubat. ". Ringkas tapi padat. 

Tiba tiba aku teringat. Aku pun dah lama tak makan ulam. Sayuran pun dah kurang. Adoiyaii.. Rasanya nak kena mula balik makan ulam ulaman ni. Di usia 40 an ni , kena jaga skit tubuh badan kita ni. Jangan biarkan gitu jer. Kang tumbang tengah jalan , tak ke naya jadinya ? Haaaa.. 

Rezeki aku.. Ada sahabat sudi bagi seplastik ulam. Katanya dia tanam sendiri. Subur jer. Hehehe.. Rezeki jangan ditolak. Terus aku amik dan buat jadi jus ! Huhuhuh.. Fuh , dia punya rasaaa. Kelat , pahit , payau..memang terbaik ! Campur ngan lemon dan epal hijau , baru sedap minum. 



Tapi lepas buat nak kena kemas. Berishkan juicer , meja..adoiyai ! Malas tul laa.. Hahaaha.. Sedapnya, lepas minum tu.. terus tangkap tidur ! Hahahaha... Baru syiok kan ? Haaa.. Selain dari tu, aku ada amik Habbatus Sauda , Minyak Zaiton Asli setiap pagi dan malam. Memang ada kesan positif laaa.. 

Dan aku nak kembali amalkan minum jus gabungan dari lemon , bawang putih , halia , kurma , cuka epal dan madu yang mana korang pastinya akan setiap kelebihan setiap satunya. Fuhhh , terbaik gabungan ni. Sejujurnya aku kata... gabungan ni memberi kesan positif pada badan kita seperti untuk buang angin , masalah dengan sistem penghadaman , kolestrol dan sebagainya. Kalau betul betul amalkan , inshaAllah. 

Cara mudah.. order je Alam Natura.


Mencegah lebih baik dari mengubati , kan ? Haaa...Penghasilan jus Alam Natura ni adalah berdasarkan pengalaman founder Alam Natura sendiri yang mana 5 daripada 6 adik beradiknya mengalami masalah dengan jantung. Dicubanya gabungan ini selama 2 tahun , dan memberi kesan positif. Sebab tu Alam Natura ni bagus. Yer , sewaktu aku belajar detox di The LifeCo. Phuket .. sememangnya ada bagitau akan setiap khasiat dari herba herba serta sayuran terpilih. 

Menariknya ialah.... Alam Natura ni adalah home made ! Bukan kilang buat tau atau pun OEM gitu ! Haaa.. Mereka hasilkannya sendiri. Segalanya terjaga. Takda la bila dah laris , kualiti pon jatuh. Maklumlah , nak untung besar. Tapi tidak pada Alam Natura..... kualiti dijaga sebab kesihatan adalah sangat penting buat mereka. 


Dibotolkan dengan botol yang berkualiti serta mempunyai tali diatasnya supaya senang nak pegang. Rasanya yang cukup.. Hehehe.. Mudah diminum dan pasti nak minum lagi ! Hahaha. Kalau tak boleh minum , sila gi check doktor ! Mesti ada problem dengan badan tu.. Huhuh.. 

Kalau diletakkan dalam peti ais dan minum.. Fuh ! Ditambah lak sekarang ni cuaca panas semacam jer. Huhuh.. Segar gituu.. 

Untuk try sebotol dulu , boleh hubungi : En. Zarul Alam Yahya , ( 013 329 3707
Facebook : Alam Natura
Instagram : Uncle.Alam
Harga : RM80 tak termasuk pos (300ml ) 

Nasihat aku , jangan try sebotol. Sebab abis nanti , kelam kabut nak order lagi. Order 3 terus. Satu kasi kat orang tua. Heeee... 






5 ulasan:

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.