Fasa ke dua dalam besarkan anak anak : Alam Persekolahan

Cepat sungguh masa berlalu.  Korang yang masih bujang tu, cepat cepatlah pasangan. Jangan tunggu atau memilih je haaa.. Kang dah beruban  baru nak antar anak ke sekolah.. masa tu baru sogan haa ! Macam aku ni laaa..

"Antar cucu ke pakcik ". Haaaa... Baru terkelip kelip kelopak mata tu haaaa... Hahahaaaa. Yang baru ada anak, hargailah masa. Sekejap je anak kita membesar. Banyakkan memori bersama mereka ketika masih kecil . Nanti tau tau dah kena gi sekolah. Masa tu baru tepuk dahi ! Selama 6 tahun , apa dibuatnya ? Haaa.. 


2013-2019 : Qhaliff Iman





Hari ni hari pertama dia ke sekolah. Camanakah ? Menangiskah ? Aku menangis ? Ibunya menangiskah ?  Takda maknanya ha dia nak nangis. Hahaha.. Seronok lagi ada la. Dapat kawan baru. Tak seperti duduk rumah. Boring wooo.. asyik main handphone dan tengok tv. kan kan ? 

Setakat ni , waktu rehatnya pon ok. Dia pandai sesuaikan diri. Kejap je dapat kawan. Bab berkawan , dia memang jaguh. Pandai masuk dengan orang. Dia peramah. Cam aku.. hahaha.. Dulu laa. Sekarang tak sangat. Sebab aku mulut puaka. Maka kena kurangkan ramahan tu. Huuhu...

Zahra pun dah masuk tadika. Tak pe.. Jap lagi amik diorang balik. Kita dengar cerita hari pertama. 

8 ulasan:

  1. Bhai Ben...

    Tak lama lepas tu sedar-sedar orang dah masuk meminang.... hahaha

    Gua anak yang sulung dah abis SPM.... tunggu result... hahaha... tapi yang bongsu baru setahun 6 bulan.... hahaha

    BalasPadam
  2. SELAMAT TAHUN BARU 2019
    GOOD LUCK

    BalasPadam
  3. Semuga semua urusan anak anaknya disekolah dipermudahkan..

    BalasPadam
  4. hensem qhaliff. dah besar. lepas ni kejap je dah ambik upsr. hihi

    BalasPadam
  5. Sebak kan bila tengok anak² dah masuk sekolah, nanti mereka dah berumahtangga lagilah kita sebak!

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.