Kejam ? Sadis ? Brutal ? Salah sapa ..

by - Jumaat, Oktober 15, 2010

Pengaruh tv ?? Kebelakangan ini aku lihat kat kat tv atau movie , terlalu banyak cerita yang mengajar penontonnya menjadi seorang yang bijak mengatur strategi dalam dunia jenayah ..

Walaupun tujuan mereka adalah untuk memberi pengajaran dan tauladan namun sedikit sebanyak ianya memberi idea buat mereka yang dahaga melakukan jenayah !

Contoh .. CSI , walaupun bagus tapi disebabkan dalam tu ada memberi pengajaran bagaimana jenayah dilakukan dan cara mengesan jenayah , secara tidak langsung penjenayah mampu mengubah cara operasi mereka ..

Skang aku dok tengok movie di ASTRO bertajuk JOYRIDE 2 .. hurm.. sangat sadis dan giler ... pembunuhan yang dilakukan sangat tidak masuk akal namun itulah yang berlaku di dunia sekarang ..

Lumba kereta ? Pergaduhan kongsi gelap ? Dari mana wujud ? Dengan dijadikan movie maka berjuta orang akan menontonnya dari merata tempat dan akhirnya ? Menjadi ikutan !

Hurm... bukan semua akan jadikan sesuatu filem itu pengajaran dalam kehidupan ... bagi yang mengambilnya sebagai idea untuk melakukan jenayah , bagaimana ???

Hurm...

You May Also Like

5 comments

  1. betol3... memang xelok klau pengajaran dalam movie bertukar menjadi kes penjenayahan pula..

    BalasPadam
  2. org tak ambik pot sgt pasal pengakhiran citer yang mana penjahat kalah di akhirnya, pihak polis datang lambat, dll. kesan citer tersebut yg memberi inspirasi (taming sari-lagu wings) utk mereka mencedok idea yang buruk

    BalasPadam
  3. BA: Mmg masalh per ni sume. sb x sume yg menonton blh menapis yg negatif & mengambil yg psitif je.....hmmmmmmm.....

    BalasPadam
  4. mmg kejam...
    movie bg idea kan utk buat sume tu..
    pengajaran utk kejahatan..parah..

    BalasPadam
  5. btol..bkn takat cita jenayah je..cita seram pun sm m'pengaruhi minda bdk2..bdk2 sek men..disuruh wat karangan berita, mesti nk selit cita hantu.."pemandu lori melanggar hantu lalu terbabas" haish

    BalasPadam