Terminal Bersepadu Selatan

by - Selasa, Oktober 26, 2010

Pernah dengar TERMINAL BERSEPADU SELATAN ? Haaaa.. ni la dia stesen bas yang aku rasa bakal dikatakan canggih di Malaysia .. Canggih tu tak tau la betul ke tak tapi cantik tu , mmg cantik ..

Terletak di Bandar Tasik Selatan , Cheras , merupakan bakal menjadi hub bas ekspress ke selatan tanah air .. Dan aku rasa kat sini juga akan jadi stesen bas henti henti Rapid KL ..

Besar giler tu .. Bagi aku terminal ni paling best .. Kenapa ?

image Disini juga tempat pertemuan 3 perkhidmatan pengangkutan awam iaitu ERL , LRT dan juga KOMUTER ..Senang bukan nak ke sini ?

image Bahagian depan TERMINAL BERSEPADU SELATAN ( TBS )

imagePandangan dari atas stesn ERL Bandar Tasik Selatan

image Pandangan sisi TBS

image Tempat letak kereta yang cukup besar disediakan di sini .. InsyaAllah tidak akan timbul masalah buat masa terdekat.. Lagi 50-70 tahun , tak tau la kan... aku pon dah takde .. jad kita serahkan je masalah ini pada bakal PM akan datang .. hehehe

image

Menarikkan ? Segalanya dah terhubung dan menjadi mudah .. Rasanya dulu pasti ada yang menentang pembinaannya kan ? Hehe.. Bila dah siap ????

Rasanya hujung tahun ni kot akan dirasmikan .. ke tahun depan eh ? Tak ingat lak aku ..

You May Also Like

5 comments

  1. huhu...kat rumah ambe ni...x sabar nak tunggu terminal ni dibuka.....tp lepas ni mesti jalan area BTS dah jd busy giler........

    BalasPadam
  2. memang aku tertunggu bila nak siap n operate..

    senang nak balik kampung..

    BalasPadam