Rupanya begitu tafsirannya yer ..

by - Selasa, Oktober 26, 2010

 

Terbaca .. erk.. bukan terbaca ..mmg selalu baca .. cuma kali ni aku agak terperanjat dengan entrinya itu .. Hurm.. nak kata apa kan .. aku ni sekadar blogger , er.. entah aku layak digelar blogger pon tak tau ..

Hurm.. penulisan aku dikatakannya 'fake' atau sekadar mengejar trafik ? Hurm... Ye la kot .. aku kejar trafik .. Tu pasal skang ni trafik aku sehari dah cecah 10 ribu UV dan 100, 000 pageviews .. Dasyat kan ? Ternganga ? Tutup mulut tu.. aku tipu je.. Blog macam aku ni , jgn mimpi nak dapat cam tu .. Apa ? Tak mustahil ? Wallahualam ..

Tiada pengisian dalam entri aku ? Atau aku lebih gemar copy paste sesuatu artikal artikal ? Atau amik dari media online ? Helooo ??? Media sendiri pon amik dari media lain ( BERNAMA , AGENSI dsbnya ) .. Jadi apa masalahnya di situ ??

Kena ingat .. bukan semua blogger 'terlepas tangannya' .. Seperti aku ini , 'tangan aku terikat' .. Salah tulis , aku dipanggil .. Maka cara paling sinis ialah , copy paste artikal.. lebih lagi bab agama .. Aku bukanlah orang yang pandai menghuraikan atau memberi analisa tentang sesuatu isu tapi aku juga bukanlah buta fakta cuma aku tidak dibenarkan melakukannya.. Jangan ingat yang lantang berbunyi tu dah cukup 'meriah' tulisannya .. ;)

Dan akhir sekali .. jgn lupa , dunia tanpa sempadan kita ini ada mata memandang ... Senantiasa diperhatikan .. Jangan sampai tersungkur sewaktu berlari sudah la yer ..

Kadang kadang , mmg sedap bila berkata kata seolah kita yang benar belaka... Jangan lupa , ada hati yang terasa dan hati yang terasa itu memendam rasa ..

You May Also Like

23 comments

  1. i just read about this too. dkt blog lain..
    dnt worry. setiap blogger ada cara masing2. jgn susahkan org lain sudah la kan? peace no war =)

    BalasPadam
  2. err..
    kita tak mampu memuaskan hati semua orang..
    yangg penting kita buat yang terbaik..

    BalasPadam
  3. sokong bab tangan terikat tu
    terutama bila bekerja dengan 'oraganisasi besar' ni

    BalasPadam
  4. memang bukan senang nak memuaskan hati orang lain, dan bukan senang jugak nak buat orang lain suka dengan apa yang kita tuliskan..

    BalasPadam
  5. Biasalah En.Ben..tafsiran orang..kadang-kadang diri ini terlupa..sibuk mencari kesilapan orang lain..kesilapan diri sendiri terlepas pandang!..apa pun tafsiran org..org tu akan tetap klik Blog En.Ben..sbb nak tahu cerita supaya boleh dijadikan bahan berita diaorang..hahaha..pelik2..biarkan mereka terjun dengan labu-labunya En.Ben.

    BalasPadam
  6. Saya setuju dengan apa yg En. Ben tulis ni. Tujuan blog adalah untuk sharing. Share artikel utk semua. Artikel yg baik tentulah dari sumber-sumber tertentu. Tidak boleh lari dari 'copy paste' artikel yg dari serata sumber yg kita dpt utk paste dlm blog, share ngan semua. Walaupun kita tak copy 100%, 5% pun copy gak namanya. Lain orang lain komennya. Teruskan ber
    blog' asalkan kita tidak menyalahi undang2. Jgn jadi cam kes blogger Perancis, cukup. Smile En. Ben..

    BalasPadam
  7. Betul Ben...blog kita , hanya kita yang tahu nak mewarnainya macamana kan. Artikel yang di c&p pun yang ada isi, bukan asal letak aje.

    Kadang orang lain buat anggapan berdasarkan banyak faktor..ikhlas/marah/atau dengki... yang mana satu idaman kalbu...

    kesimpulannya: kita urus blog kita sendiri..blog orang pandailah dia nak urus camne...

    bagi aku blog BEN ASHAARI adalah terbaik...

    BalasPadam
  8. xperlah incik ben, kalo ada org yg cakap camtu, pandang lagilah diri kita.. kot2 mmg kita nih ada buat salah yg kita sendri x nampak kan? patut ucap terima kasih pada dia yg menyedarkan~

    BalasPadam
  9. relax la abg ben... abg ben famous. dats y ramaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiii yg jeles termasuk shara. hikhik ;p

    BalasPadam
  10. ermm..macam-macam lah.. lantak la dorang incek ben...hehehe

    BalasPadam
  11. Setuju..kalau bab agama dan isu semasa mmg lah kita copy paste je ..cuma bila kita cerita pasal kehidupan kita sehari2..maybe gaya penyampaian kita yang menarik minat orang nak baca.dan akhirnya jatuh hati pada blog kita kan en.ben?

    BalasPadam
  12. Setuju..kalau bab agama dan isu semasa mmg lah kita copy paste je ..cuma bila kita cerita pasal kehidupan kita sehari2..maybe gaya penyampaian kita yang menarik minat orang nak baca.dan akhirnya jatuh hati pada blog kita kan en.ben?

    BalasPadam
  13. copy paste pun salah? huhu~
    kalau bagi kredit pada sumber tak ada masalah rasanya.
    =)

    BalasPadam
  14. nampak tak semestinya benar. anggapan org tak semestinya betol dengan apa yg niat dalam hati kita

    BalasPadam
  15. Manusia punya cara tersendiri..hormat dengan cara pilihan mereka..apa pun tujuan dan kaedahnya itu hak mereka.Walaupun copy & paste mereka bersama-sanma menyampaikan maklumat serta mencari maklumat.Mereka juga berusaha dengan cara mereka.Patutkan kita hargai...tak payah kita kata kita tak suka blog copy $ paste.Kadang-kadang blog yang macamni mempunyai lebih maklumat yang kita tidak ketahui..aku suka semua blog tak kira apa terutama blog sifu aku ni BEN

    BalasPadam
  16. Ada sesiapa tak nak komen "panas" pada n3 masakan mat gebu...saya rela mendengar dengan hati terbuka. Tapi kalau silap fakta...SIAP!!

    BalasPadam
  17. benarlah en ben, semua org ada tanggapan masing2 antara yang baik dgn buruk je..kita tak mampu nk ubah pemikira org mcm apa yg kita fikir..
    kalau dia dah fikir lain mungkin kita tak boleh ubah.. terpulang pada seseorang.. sy fhm situasi en ben.. en ben la org knl dlm dunia blogging ni..tp usaha en ben byk kenlkan sy pd org lain.. byk referral sy dr en ben... tq utk semua tu..

    hrp en ben sabar je dgn ulasan tak bernas org lain. yg penting en ben tahu apa yg en ben buat tak salah.. apa org nk kata biarkan..
    peace!!

    BalasPadam
  18. Skype da agk yg Ben akn menulis psl nie..Skype tkejut jg dgn tafsirannya..

    mungkin ada mksd lain yg ingin disampaikan sbnrnya @ mngkin jgk ianya kesilapan kata2 apabila asyik dgn tulisannya.

    sbg blogger yg sdh ckup matang dlm dunia blogger nie(Ben), Skype rse Ben tahu apa yg dimaksudknnya @ jika tdk tahu Skype yakin Ben akn ttap cool..

    Adiosa!!!

    BalasPadam
  19. masakan mat gebu da pns2 da smuanya..xde yg brani nk komen dah...huhu... ;)

    BalasPadam
  20. hehe..alah normal la tue manusia..kita xdapat nak puaskan hati semua org...lantak pi la..kadang2 kita pikir kita duk kata kat orang lain tue..diri kita baik sgt ke??ibarat satu jari menunding ke arah orang lain tapi lagi empat jari berbalik menunding ke arah diri kita sendiri..

    bg ciktom xsalah nak copy paste sbb mmg ben mskkn sumber dari mana..dan sememangnya isu agama ni susah sikit nak ulas kalau kita silap ulas..silap2 dpt dosa free..

    ciktom pun br buat entry pasal copy paste semalam...

    http://tomatogurlslife.blogspot.com/2010/10/please-jangan-copy-paste-entry-saya.html

    BalasPadam