Sendiri korek lubang , sendiri masuk ? Salah siapa ?

 

image Lubang yang dikorek adalah untuk diri sendiri ? Sepatutnya biarlah orang lain tolong korekkan .. kalau belum bersedia nak masuk , bolehlah kambus semula.. tapi kalau dah orang lain tolong korek tapi tak berminat nak kambus , maka tunggu je la masa untuk masuk .. kan ?

Tapi kalau sendiri dah korek lubang tu , maka mmg sendiri tunggu masa untuk masuk .. kan ? Kenapa nak marah orang lain sbb sendiri dah masuk dalam lubang tu ? Pelik bukan ? Haih..

Tak faham betul aku dengan sesetengah orang .. Hidup dah senang.. tenang.. tapi nak bikin onar.. Bila dah bikin onar tu , pandai pandai la tutup lubang.. kalau nak harap orang lain tutup lubang , kena gak tau , orang lain tu pon ada lubang sendiri nak ditutup ! Haiyo... mudah maa... sendiri makan , sendiri kenyang la bila bab ni.. Gembira sorang sorang , takkan nak tarik satu Malaysia menangis ramai ramai kot ???

3 ulasan:

  1. teringat kalau exam viva~dont dig ur own grave-kata cikgu
    ALL IN ONE

    BalasPadam
  2. hihi..! btol tu bro~
    sendiri makan, sendiri simpan, sendiri buang, sendiri kasi cuci laa~

    BalasPadam
  3. BA; SLH SENDIRI KANNNN....

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.