Cabaran bila dah kawin tapi masih nak jaga badan !

 

“ Abang.. jom turun makan. Ma ( mak mertua ) suruh makan. “.

Adehhh.. Tak kira la mak mertua ke.. mak aku sendiri ke.. bila suruh makan , aku ‘kena’ gak makan ! Dan bila dah makan , confirm bukan sepinggan jer.. confirm menambah ! Ditambah ada lauk pauk yang membuka selera , abis laa diet aku.

Bila dah makan.. nak tak nak , kena gi bakar balik ! Kalau tak.. hurmm.. naik balik la perut tuuu !

image

Dalam usia 40 tahun ni , bukan mudah sebenarnya nak maintainkan badan. Dengan metabolisma yang dah menurun.. masa yang mencemburui aku.. tapi disebabkan kesihatan , aku kena gak gi bersenam !

Dan kalau aku tak gi , selera makan aku membuak buak naik ! Ditambah lagi dengan sekarang ni aku kat Kelantan , makanan memang sedap sedap belaka.. Segala detox atau sayuran yang diamalkan ketika di KL ari tu , memang hai hai bye bye laaa !

Balik ke KL nanti , satu lagi cabaran bermula. Wife dah mula kerja. Aku kena jaga 3 orang anak. Tiada lagi masa siang yang bebas utk aku gi gym. Yang ada sebelah malam jer ! Tu pun kalau larat dah. Siang jaga anak , confirm penat wehh.. Ingat tak penat kee !

Apakah aku perlu mengalah dan membiarkan saja aku kembali boroi seperti 3 bulan lepas ?????

Biar masa saja menentukan..

3 ulasan:

  1. Wah! Masih sado tu..ada six packs lagi!

    BalasPadam
  2. xpe. senaman kat rumah la.. n jaga makan inshaa Allah. lapo je makan sayur.

    BalasPadam
  3. Maintain gym dkt rumah la ben...boleh kan...just guna medium yg ada tu utk build muscle...ben sekarang M2flex ada promosi RM50 buy 1 free 1...kalau nak pm juju ye hehehhehe

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI