Berbaloi makan di Restoran De Rhu Oriental , Kuantan !

by - Sabtu, Disember 31, 2016

 

Teringin lama dah nak makan masakan cina sebenarnya. Walaupun pernah makan sebelum ni tak kepuasan tu tak sampai di tahap yang aku nak. Sedap tu memang sedap tapi aku je makan tak puas… Heee..

Dan di Kuantan ni , ada satu restoran yang mana kaki makan makanan cina je tau.. masakan cina muslim yer ! Heee.. HALAL gituuu.. jangan risau ehhh…. dimasak sendiri oleh chef melayu Islam yang telah berguru dengan chef chef berbangsa cina yang cukup otai dalam masakan tradisi mereka. Satu-satunya restoran masakan HALAL Cina yang dikendalikan oleh kakitangan hotel.

Restoran De Rhu Oriental terletak berhampiran dengan UTC di pusat bandar Kuantan adalah pilihan terbaik ! Aku sekeluarga singgah makan tengahari tadi.. ternyata cukup berbaloi !

Dan buat pengetahuan korang , Restoran De Rhu Oriental ini juga adalah restoran rasmi sempena Tahun Melawat Pahang 2017.

image

image

Ok.. Apa makanan yang sedap kat sini ? Hurmm.. Apa eh ??? Ok.. aku makan… Tadaaaa.. sila tengok gambar eh ! Seperti biasa , aku pandai makan jer.. Nama masakan tu , aku tak hafal. Kalau hafal , aku rasa baik aku jadi chef jer.. sebab dah leh hafal nama masakan ! Hahaahha..

Dah , jom tengok gambar dan tarik nafas dalam dalam.. sebab sedap ok !

image

image

image

image

image

Ada banyak lagi masakan masakan sedap di sana. Dan menariknya , lepas aku abis makan.. aku tak minum air mineral banyak banyak ! Apakah tandanya ? Hehehehe.. Kalau tak , mesti aku akan kerap dahaga punya kalau makan masakan luar ni.. huhu..

Ok.. Harga ? Nak tau lebih lanjut mengenai menu , harga serta promosi yang sedia ada , sila ke http://www.dro.com.my/ atau ke De Rhu Oriental.

You May Also Like

4 comments