Dia kalau bangun tidur..

Aariz.. entah kenapa , menjaga dia lagi mencabar dari abang dan kakak dia ! Hahahahaa.. Kalau dia sedar dari tidur , aku berpeluh dahi ! Dia akan turun sendiri dari buaiannya dan kemudian akan merangkak keluar bilik ! Dia cari mak dia ! Nasib baik aku 'dah bersedia'. Atau , dia terus menangis. Kalau menangis , memang fuhhhhhh... non stop action aku ! Terus cari susu.. panaskan dan kasi dia. Terus senyap.. dan sambung tidur ! Atau.. tak tidur.
Bila dia tak tidur , aku akan tengok jap. What ??????? Baru jam 9 pagi ! Ada berjam jam lamanya untuk mak dia balik. Mak dia balik , senang kerja wooo. Terus baring bersama sama.. dan menyusu. Ketika ini aku rasa kalau aku punya susu , pastinya mudah juga.. ahahahaha !
Tapi bila aku dukung , dia diam. Senyum. Bila dia senyum , aku rasa dia lagi kacak dari aku ! Terus aku letak dalam buaian.. Dia mula menangis. Aku kembali kacak dari dia ! Hahahahaa... Yeeessss ! Kasi susu botol , dia diam dan tidur. Fuh.. dia tidur , dia kacak kembali dari aku. Dan aku cuba tidur juga.. Yes , aku kembali kacak dari dia ! 
Sekarang dah sibuk nak berjalan dah. Lagi cepat dari abang dan kakak dia. Ketinggian dia pun, dijangka melebihi mereka juga. Isnin ni , check up dia. 10 bulan dah dia.. Tapi aku ada kerja luar pulak ! Kena tunda la.. Huhuh.. 
Kesilapan aku kan.. di kala dia tidur , aku dok update blog.. bila dia jaga , aku sibuk nak tidur ! Macamana la tak stress ! Hahahaha.. Tapi kalau dia jaga , best gak sebenarnya.. leh main ngan dia.. di kala Zahra tidur ! Zahra ikut waktu Germany ! Huhhh.. Tidur siang sampai ke petang..

Sila ke Cosmoderm untuk lebih lanjut.

7 ulasan:

  1. Dah makin besar makin panjanglah akal dia, hehehee!

    BalasPadam
  2. budak tengah nak membesar.. comelnyee hihihi

    BalasPadam
  3. mencabar anak kecik memang mencabar. Lain anak, lain ragamnya.

    BalasPadam
  4. Letih yang berbaloi...mengantuk yang nikmat..adalah meĺayan karenah anak..

    BalasPadam
  5. yeayyyyy kita geng zahra ,siang tido malam berjaga dah macam burung antu hahahahha

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009