"Jangan sesekali minum Kopi Badang ! Jangan kata abang tak payung , yer ! " - BEN ASHAARI

"Jangan sesekali minum Kopi Badang ! Jangan kata abang tak payung , yer ! "

Pertama kali aku rasa Kopi Badang , ketika pelancarannya di Saloma Bistro , bulan lepas. Kemudian aku ceritakan mengenai Kopi Badang pada insan insan yang aku kenali ! Kenapa ? Sebab aku nak mereka amik peluang 'menguasainya' sebelum terlambat ! Ada yang berminat dan amik nasihat aku dengan menjadi stokis... dah mula seronok dah ! Hahaha.. 
Ok...Semalam di RUANG , Shah Alam.. ada satu event yang aku dan rakan rakan blogger #KBBA9 hadiri. Diorang ni tak pernah minum lagi Kopi Badang. Aku nasihat diorang jangan minum sesekali minum Kopi Badang ! Diorang tanya kenapa .. Aku senyum. Biarkan je mereka dengan persoalan mereka.. 
Azan Maghrib berkumandang.. Semua pakat amik makanan dan minuman. Tiba-tiba Hanani , salah seorang rakan blogger yang makan semeja dengan aku berkata , " Sedapnyaaa Kopi Badang ni ! ".
" Haaa.. aku kata dah.... Jangan minum sekali ! Sebab kalau minum sekali , mesti nak berkali kali ! Sedap wooooo ! Aku sendiri dah jadi peminat setia Kopi Badang ni ! ". Dan seorang lagi rakan blogger mengakuinya.. malu malu sudah nak gi beratur lagi ! Hahahaha.. 
Malu la kononnn.. nak menyorok disebalik Kopi Badangla  tuuu kononnya ! 

" Dik , jap yer.. Abang bancuh baru. Dah abis pulak. Laris malam ni "
" Tak pe bang. Demi Kopi Badang , saya sanggup menanti ! " 

" Saya pon sanggup beratur.. Nak tapau bawak balik , boleh tak bang ? Nak kasi suami rasa ! " 

" Betul la sedap ! Terbaikkk Kopi Badang. " 
Lalu kedua mereka membawa pulang sekotak Kopi Badang untuk mereka minum bersama keluarga tercinta. Kalau abis , sila beli lagi yer.. Hahahahah.. Macam aku laaa... Aku dah memang jadi peminat setia malah akan jadi stokis dalam minggu depan ! Nak bawak balik Kelantan.. jual kat sana. Heehehehhe.. Sedap okkkk ! Tak menyesal punya laaa.. Sebab tu jangan sesekali minum Kopi Badang ! Kena minum berkali kali.. baru puashati.. Dan esoknya , sila minum lagi.. Hehehehe.
Kisah benar ini dipaksa berlakon semula oleh aku. Blogger terlibat ,Yani Yusuf dan Mama Kembar 3.

5 ulasan:

  1. Serius memang sedap.. Ketagihhhhh 😋😋😋😋 Balik terus buat utk ensuami. Dia lak ketagih hihi

    BalasPadam
  2. Dah ramai berjangkit dah..

    BalasPadam
  3. Minum ngan ais memang sedappp! 4 cawan i blasah smalam tau aben hahaha

    BalasPadam
  4. Wah! Nak kene try jugak ni😀

    BalasPadam
  5. Hehehee, diaorang pun dah ketagih. Saya nak beli untuk husband, dia mesti suka. Peminat kopi tu!

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.