KOPI BADANG bakal menguasai pasaran kopi tempatan !

by - Ahad, Mei 21, 2017

Aku pengemar kopi tulen !  Tak beberapa mengemari kopi kopi yang bercampur dengan bahan bahan lain sebab boleh mendatangkan sakit kepala. Banyak dah aku cuba kopi tapi hanya kopi semata mata kopi je boleh masuk dengan aku. Dan juga aku tak gemar guna gula dalam air minuman melainkan memang dah ada seperti air kotak atau air berperisa. Aku minum je la.. 
Dan KOPI BADANG telah aku buat jatuh cinta dengannya. Aku ingatkan Kopi Badang sama macam kopi kopi 3 in 1 yang lain. Sedap tapi kandungan gula pun 'sedap' gak ! Tapi bukan pada Kopi Badang ! 
Ini pengalaman aku ketika hari pelancaran dan pengenalan duta rasmi Kopi Badang. Kopi yang dihidangkan di situ sedap tapi agak manis. Aku dah geleng kepala. Adeh.. camana ni ??? Takda beza la gini.. 
Sesi pelancaran berjalan dengan baik. Diikuti dengan pengenalan video viral Kopi Badang yang best dan menarik ! Ada dua video.. Klik VIDEO 1 atau VIDEO 2 untuk tonton.  Kreatif dan santai je video dia. Tersenyum je la bila tonton.. 
Zamarul Hisham dipilih sebagai Duta Rasmi dan beberapa artis otai sebagai Duta Kecil dan mereka akan terlibat di beberapa lokasi terpilih untuk promosi Kopi Badang nanti. 


Sesi Q&A dibuka... haa , ni yang aku tunggu.. hehehehe... Akhirnya aku tanya satu soalan untuk mereka. Sejujurnya aku seorang yang tidak gunakan gula dalam  minuman di rumah. Di luar rumah tu , memang payah nak kawal la... Soalan aku berkaitan dengan gula memandangkan ketika aku minum tu , terasa manisnya. Aku diberi jawapan. Ok la , puashati.. 
Walaubagaimana pun , aku perlu mencubanya sendiri di rumah untuk memastikan apakah benar benar Kopi Badang ni bagus untuk diminum ! Ahaaa... Abis event , aku terus ke Melaka. Kopi Badang , aku bawa bersama. Ingat nak minum sambil lepak tepi kolam.. Cerah mata nanti ! Hahahaha.. 
Pagi Sabtu.. aku nak mulakan kerja kerja blog yang dah mula banyak . Wife sediakan kopi untuk aku dan pastinya Kopi Badang.. Terus bersemangat !  Kena secawan dulu , kawan ! Hahahaha..

Yes !! Inilah yang aku nakk !! Kopi macam ni la baru layak aku usung ke mana saja aku pergi. Minum bercawan cawan pon tak rasa menyesal sebab aku tak terasa manisnya tapi kopi saja aku terasa di dalam mulut. Puashati ! Dan mata aku automatik bertambah cerah.. Idea datang mencurah , kerja siap lebih cepat. Bau mulut pon tak da ! Biasanya mesti aku cari air suam untuk bersihkan mulut... hahahaha... 
( Alamak.. kopi dah abis ! Aku bawak satu kotak ke Melaka ni.. hahahaha..  Sedap !! Abis kopi , idea terus hilang. Hahahaha.. Jap , nak buat secawan lagi.. hehehehe... Baru leh sambung update.  )
Ok..sambung..  Sedikit info mengenai Kopi Badang ni.  
Kopi Badan , kopi pra campuran 3 Dalam 1 adalah keluaran Al Mubarak Health Sdn Bhd dan 100% kopi tulen bermutu. Kopinya ialah terpilih dan bergred tinggi dari Colombia.  Tidak ada sebarang bahan campuran tiruan seperti perasa tiruan , pewarna tiruan , pengawet tiruan dan kopi tiruan digunakan di dalam Kopi Badang. 
Nama Badang dipilih bukan kerana sifat fizikal atau kekuatan Badang seperti yang digambarkan dalam hikayat cerita rakyat tapi kerana sifat kejujuran , keikhlasan dan seluruh watak Badang dalam ceritanya mengambarkan sifat dan ragam masyarakat tempatan ketika itu. Maka sebab itulah pengasas Kopi Badang , Puan Azaha Bte Beram , seorang usahawan yang berkecimpung dalam perniagaan produk kesihatan telah menghasilkan kopi dan menjual kopi 3 dalam 1 tanpa bahan tiruan serta 100% tulen kepada semua pelanggan. 
Menurut Puan Azaha , antara manfaat Kopi Badang ialah sesuai diminum oleh mereka yang bergantung kepada kekuatan penumpuan minda seperti pelajar dan ilmuan.  Secawan Kopi Badang , dapat membantu menghilangkan rasa letih dan lesu. Ok , ini aku tak nafikan.. Sebab aku baru je update entri ni sambil minum Kopi Badang pada jam 4 pagi ! Terasa banyak idea ni.. hahahaha... 
Selain itu , Kopi Badang 3 Dalam 1 ini juga sesuai untuk mereka yang bakal memulakan perjalanan jauh atau dekat.. terutama nak pergi kerja di pagi hari atau nak balik kerja.. sila dapatkan secawan dulu untuk hilangkan keletihan ! 
Ok.. itu info mengenai Kopi Badang. Dan ini info untuk mereka yang menjadi stokis dan juga berminat nak jadi stokis Kopi Badang ! Pihak pengurusan Kopi Badang menawarkan insentif insentif menarik kepada para stokis dan pengguna. Stokis yang berjaya mencapai sasaran jualan yang ditetapkan dalam masa 7 bulan , layak mendapat kereta samada Toyota Velfire atau Mercedes Benz , Toyota Vios atau Honda City.. er Perodua Axia dan juga Proton Saga juga ditawarkan ! 



Manakala untuk pengguna lak , jika membeli sekurang-kurangnya 12 kotak Kopi Badang layak untuk menyertai cabutan bertuah dan hadiah yang ditawarkan ialah Perodua Axia , motorsikal , Iphone 7 dan tv LED. 

Kepada mereka yang berminat nak jadi stokis boleh hubungi : 
  • PREMIER VICTORY ENTERPRISE - 07 232 6124
  • HISHAM NORDIN - 019 779 2211
  • KAMARUL ARIEF - 018 388 5985

Untuk maklumat lanjut termasuk cara nak sertai peraduan , boleh rujuk di Facebook Kopi Badang Official .

You May Also Like

12 comments

  1. Memang sedap kopi ni.. ttiba rasa nk kumpul 12 kotak tu. Hehhee

    BalasPadam
  2. Hebat..macam2 kopi masa sekarang..tahniah

    BalasPadam
  3. Sekali minum bercawan2 haaa tagline mantop

    BalasPadam
  4. Boleh beli untuk husband ni, dia penggemar kopi. Saya memang tak minum.

    BalasPadam
  5. " Soalan aku berkaitan dengan gula memandangkan ketika aku minum tu , terasa manisnya. Aku diberi jawapan. Ok la , puashati.. "

    - Admin masih belum menjelaskan berkenaan kenyataan di atas.

    BalasPadam
  6. @LoDge Tambah air.. Guna ikut rasa masing masing. Tapi selepas guna sendiri, ternyata tak terasa manis pon. Mungkin di majlis tu mereka bancuh byk sgt..

    BalasPadam
  7. tudia hadiah boleh tahan menawan.

    BalasPadam
  8. mcm2 dh kopi hehehe..nasib la bukan pengemar kopi

    BalasPadam
  9. Bercawan-cawan sudah fiqqq minum. Huhuhu.

    BalasPadam
  10. Fuhh memang terbaik kopi ni..nak power lagi kalau ada tambahan cordyceps pasti terangkat

    BalasPadam