'Kotornya' dunia ni !

Mampu geleng kepala bila baca berita mengenai bekas menteri ditahan penguatkuasa atas tuduhan tertentu. Tak reti nak komen apa tapi yang pasti aku berada di dunia yang semakin kotor dan hanya menanti masa untuk 'dibersihkan'. 
Dah tak tau mana satu betul , mana satu tidak ! Akal ketika ini amatlah diperlukan sama sekali. Pengalaman membantu menaksirkan segalanya. Selebihnya , berserah pada Allah. Tadah tangan . mohon perlindungan dan bantuanNya. Tu je yang termampu... buat masa ni ! 
Teringat cerita seorang kawan... Penatnya dia bekerja di pejabat. Boss dia yang makan gaji tu , bijak sungguh 'menjilat' ! Bertaruhkan muka 'kasihan' dan suara ' lemak manis' ketika berbicara , bos bos besar tertunduk bangang. Mengiyakan jer.. Kasihan staff bawahan.. bekerja bagai lembu New Zealand... aku rasa lembu New Zealand lagi beruntung kot... tapi dia dapat nama ! Datang pagi , punch in.. pastu ghaib ! Cukup masa.. masuk... pura pura wat kerja. Marah sana sini ! Amboiii... sedapnya yer ! Dia tak sedar kot gaji yang dia dapat tu... berkat ke tak ! 
Ah , aku letih nak bicara pasal ni. Sangat letih. Nasib la diri masing masing. Tercampak ke mana benua... dan tanggunglah sendiri ! Samada nak berenang keluar atau terus duduk dan ikut saja ragam manusia tak tau jenis apa orangnya ! 
Pergh.. boleh gila siut... 

2 ulasan:

  1. itulah senario yang berlaku sekarang ni, kipas mengipas malah pasang aircond lagi... untunglah yang bekerja sendiri, sendiri jadi boss sendiri jadi kuli... semoga diberi kekauatan untuk meneruskan perjuangan dalam dunia pekerjaan yang penuh onak duri ni... uwaaaa

    BalasPadam
  2. dunia ni bukan kotor je..dah terlampau parah ni..:(

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI