Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 8 Disember 2011

Jujurkah wanita sekarang dalam percintaan ?

 

Ada kajian di Malaysia mengatakan peratusan wanita curang terhadap pasangannya lebih tinggi berbanding lelaki yang curang terhadap pasangannya .. Wow !! Macam tak percaya je kajian ni !  Kang mesti ada suara kata , “ Eh , kajian mana kau amik ni haa ???? Bagi la sumber !! “ .. Apadahalll .. g la cari sendiri ! Aku leh carik , takkan ko tak leh kan ? Hahahah.. Ilekkss.. jgn berapi .. ni sekadar kajian jer ..

image

 

Perempuan , mencari kebahagiaan dalam kehidupan mereka .. Lelaki pula mencari kepuasan dalam apa jua yang mereka buat .. Berbeza tapi sama sebenarnya .. Kepuasan menjamin kebahagiaan.. Kebahagian menentukan kepuasan .. Haa.. pening ? Toksah pening aihh ..

Amik contoh perempuan dah kawin .. Kenapa mereka curang ? Suami kerja keras siang malam tapi akhirnya isteri berlaku curang .. Jawapan yang sering diberi , mereka terabai ! Haaa… Segalanya kembali dingin ..

Lelaki .. kenapa curang ?? Hahahaha .. Takkan aku nak bagi jawapan kot ??? Mana boleh !! Aku lelaki .. Takkan aku nak berpaling tadah ! Mana ada lelaki curang !!!

Heh ! Hampehhhh .. Lelaki curang .. Biasanya lelaki akan gunakan , ‘ 3 lagi kosong ! Jadi boleh la kan ??? ‘ .. Eh.. sat sat .. Ini tajuk pasal perempuan .. Pasal lelaki , nanti nanti la aku buat.. tu pon kalau aku rajin.. boleh ?? Hahaha..

Wahai lelaki .. kenapa pasangan kita boleh curang , kembali melihat kehidupan seharian kita .. Bagaimana bermulanya dari celik mata hingga pejamkan mata .. Apakah kita sebagai lelaki mengambil tahu segalanya apa yang pasangan kita buat ? Apakah cukup dengan sekadar mencari rezeki dah memadai untuk menghangatkan percintaan ?

Ehem .. jangan sampai kehilangan akibat kecuaian sendiri .. Nak dapat susah .. nak hilang senang .. Dugaan semakin kuat sekarang ini .. Syaitan telah berjaya merosakkan ramai anak cucu Adam .. Jangan sampai kita pulak menjadi mangsanya ..

 

image

8 komen :

Anith Hanisah berkata... [Reply to comment]

bkn orang lelaki ke yang tak boleh percaya..

man berkata... [Reply to comment]

dari kes mahkamah syariah...
kes lelaki dan perempuan curang sama naik.

Ms.Siti berkata... [Reply to comment]

xsume cmtu.. sesetengah je

♥ Qilah_kikO ♥ berkata... [Reply to comment]

selagi bernama MANUSIA,

sama je..

Kaki Wayang berkata... [Reply to comment]

Betul tu Qilah..selagi mana gelaran itu MANUSIA..selagi itulah perangai sama..cuma yang membezakan iman sahaja..Namun begitu tidak semuanya sempurna..malah mana der manusia yang sempurna kan..selagi jalan yang dipilih itu benar..maka baiklah ia..tapi sebaliknya akan berlaku seandainya memilih jalan yang berliku...

nFx berkata... [Reply to comment]

bagi aku, terletak atas kita sendiri...apa yg penting kita tahu cara memberi layanan terhadap pasangan masing2..tahu tolak ansur, hormat,romantik & trusting...Jgn terlalu berharap sangat dgn setiap perkara...sometimes its gonna be better, sometimes it isn't...so prepared ourselves in anycondition...kan kan kan

nFx
noframex.blogspot.com

chEntA berkata... [Reply to comment]

erm...setiap manusia ada kelemahannya..moga kita dijauhkan dr perkara sebegini..insyaAllah..=))

liaamalia berkata... [Reply to comment]

yup mmg stuju pmpuan skang mostly xjujur pd percintaan...nie melalui pngalaman hokey...not me but my fren...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI