Kita terlupakah ?

by - Selasa, Disember 13, 2011

 

image

Kita ini manusia .. Ramai yang masih lupa .. Lalai dengan mengejar kemewahan dunia .. Leka dengan rupa paras yang cantik menawan .. Itulah yang dibanggakannya sedangkan itulah dugaan Allah pada kita ..

Setiap hari aku memikirkan kehidupan aku ini .. Arah tuju hidup aku .. Bangun pagi , pergi kerja .. Bos bagi kerja , beria ria aku buat .. Tiba waktu solat , tak beria pulak menunaikannya ?

Sama gak bila ada function atau majlis keraian .. Beria kita memakai baju cantik .. Wangi wangian .. Biar orang terpegun melihat kita .. Tapi bila mendirikan solat ?

Kita sebenarnya lebih takutkan manusia dari takutkan Pencipta kita .. Mengigil kepala lutut kalau big boss panggil .. Tapi tak pulak mengigil kepala lutut sbb dah masuk waktu solat tapi melewat-lewatkannya ???

Baru bos ugut nak berenti kerja , menangis bagai nak gila ! Tapi Allah beri amaran akan nerakanya , eleehhh … ‘ nanti nanti je lah taubat ‘ ..

Inikah yang aku cari dalam kehidupan ? Dunia mengatasi segalanya seolah mati itu tiada ? Solat sekadar rutin harian ?  Hurm ..

You May Also Like

11 comments

  1. hmm. btul tu.. apa agk nya sbb manusia jd mcm tu ek?

    BalasPadam
  2. hurm...betul tu ben.tq ...

    peringatan yg amat baik utk diri saya juga

    BalasPadam
  3. thanks for the nice entry. peringatan untuk saya juga.. :)

    BalasPadam
  4. berbaktilah atas ibadah mu...allah merindui hambanya yg rajin mengikuti perintahnya..betul apa yang abg ben katakan..adakala kita sebagai manusia alpa dan lalai dalam menghadapi hidup seharian hingga kita lupakan amal ibadat yang wajib kita laksanakan...allah itu maha pengampun dan pemaaf..marilah kita sama sama menunaikan kewajipan sebagai seorang islam..semoga allah s.w.t memberkati kita semua...insyallah..

    BalasPadam
  5. Terima Kasih yer BEN, ingatan buat semua..

    kat sini pon saya nak bagitahu ada special entry untuk BEN

    http://kurasakukata.blogspot.com/2011/12/terima-kasih-ben-ashaari.html

    BalasPadam
  6. ... good entry Ben :-) bangun pagi lagi nanti - katakan pada diri - "hari ini ... aku nak berkongsi muhasabah diri dgn rakan2 ku di sini" :-) besar pahala tu ..

    BalasPadam
  7. SO IGTLAH MATI SUPAYA KITA SENTIASA BERAMAL DGN-Nya :)

    BalasPadam
  8. betul tu....kiter selalu terleka ngan karenah duniawi

    BalasPadam
  9. enrti yg meninggalkan kesan di hati wa....

    BalasPadam
  10. kita bila sebut pasal mati baru ingat takut, baru nak beribadat sungguh sungguh. ><

    BalasPadam