Tenang di malam yang tenang ..

 

Sangat tenang .. Bila aku pasang saja , bukan aku saja terus tidur dengan nyenyak .. Malah isteri dan ‘si dia’ yang kat dalam tu yang asyik menendang  sebelum tu pon terus diam dan lena bersama !

 

Banyak sungguh dosa aku .. Astagfirullah al’azim ..

 

“Dan mereka yang apabila melakukan perbuatan keji, atau menganiaya diri sendiri, mereka ingat kepada Allah lalu memohon ampun dosa-dosa mereka – dan sememangnya tidak ada yang mengampunkan dosa-dosa melainkan Allah -, dan mereka juga tidak meneruskan (perbuatan buruk) yang mereka telah lakukan itu, sedang mereka mengetahui (akan salahnya dan akibatnya). Orang-orang yang demikian sifatnya, balasannya adalah keampunan dari Tuhan mereka, dan syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya; dan yang demikian itulah sebaik-baik balasan (bagi) mereka yang beramal” (Surah Ali ‘Imran: 135-136).

9 ulasan:

  1. dgr zikir-zikir penenang hati di waktu2 begitu ataupun bila2 sahaja mmg blh mententeramkan jiwa....sayu jer rasa...

    BalasPadam
  2. insyaAllah. .semua dosa kita di ampunkan. .lagipun kita semua manusia biase yg ta boley na lari dari buat silap. .

    sama2 belajar dari kesilapan kita semua. .

    semoga kandungan dalam perut isteri abg ben menjadi anak yg soleh solehah dan dalam keadaan yang sentiase seyhat. .

    salam ziarah dan perkenalan dari huda. .selamat berblogging ^_^

    **masih ingat huda ? blogger yang kene operation tahun lepas yg abg ben pernah wat entry sal huda.. thanks :)

    BalasPadam
  3. zikir nie memang ada dalam handset..memang tenang bila ada masalah selalu dengar..

    BalasPadam
  4. :-) sesungguhnya Allah amat menyayangi hambaNya yang sentiasa berzikir dan sentiasa memohon ampun kepadaNya..

    BalasPadam
  5. dengar ni, hilang tekanan tengok result exam yg agak tak brapa elok ni :)

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.