Perangai busuk !

by - Selasa, Januari 17, 2012

 

Aku malas nak kata , INILAH ORANG KITA ! .. Bukan apa , kang ada yg kata .. Bukan bangsa kita je gitu .. bangsa lain pon sama gak .. Masalahnya aku tak tau bangsa lain tu camana kan ? Maka tak adil la aku bagi kenyataan gitu ..

 

Sihir .. Mana mana bangsa ada .. Cuma sekarang aku nak cakap mengenai bangsa aku ni haa.. Bangsa yang mana agamanya adalah ISLAM yang  sama sekali mengharamkan sihir ni haa ..

 

Tapi ianya tetap wujud ! Kenapa ? Pelik kan ? Entah apa yang diorang sakitkan hati pon tak tau laa . Bermula dari meniaga kecilan hinggalah yang ke besar ! Tak abis abis dengan perangai busuk !

 

Kalau tak sihir , politik kotor ! Kalau tak politik kotor , tabur fitnah .. Tak senang betul melihat bangsa sendiri maju … Haih .. Dari adik beradik hinggalah ke persaingan perniagaan ..

 

Tak boleh ke bersaing dengan sihat ? Kalau bijak atur strategi , insyaAllah .. Nak tanam sayur pon kena ada cara.. Bukan main campak je benih ..

 

Buanglah perangai busuk tu haaa..  Esok lusa mati , tak sempat taubat .. tak ke naya ??

You May Also Like

13 comments

  1. betul tu abg ben..lin rasa kebanyakan yg sellau menyihir2 ni bangsa melayu...walaupun dunia dh semakin canggih tp makin canggih dunia tu..makin ramai lg yg percaya mengenai bnd2 mcm nie..cuba kita lihat kaum2 lain..jarang depa guna kaedah sihir menyihir ni...depa kebanyakan gn cr kasar jer..kalau tak puas hati terus bunuh jer...

    BalasPadam
  2. memang naya kalau tak sempat taubat..
    kalau orang mcm tu cuma ingat nak senang kat dunia.. tu yang main taktik kotor tu..yang akhirat tak ingt..hmm

    BalasPadam
  3. Sepatutnya sesama menolonglah. Rezeki masing-masing sudah ditentukan. Mereka lupa bahawa kalau kita menolong orang, InsyaAllah dibalas kebaikkan. Ini, bukan nak menolong, kenakan orang adalah. Entah bila nak minta maaf, takut dibawa ke mati. Dosa sesama manusia kena minta maaf pada orang itu sendiri.

    BalasPadam
  4. Allahualam.... klu mereka ingat Allah mesti mereka takkan buat mcm tu...

    BalasPadam
  5. Pelik kan?
    Yg tak tahan tu bila kata nak majukan bangsa sendiri, tapi dia yg tak senang tgk bangsa sendiri maju. Ado aiii !

    BalasPadam
  6. hado...bab black magic nie aku tak gemor nie

    BalasPadam
  7. Kolot betol lah pemikiran diorang

    BalasPadam
  8. yang dilarang lah kite akan buat. yang disuruh langsung xdibuat. macam2 abg BEN.. lumrah kehidupan... =,-

    BalasPadam
  9. amalan2 yang busuk itu akan dilakukan oleh orang yang tak bermoral je..
    manusia akhir zaman ....

    BalasPadam
  10. agaknya tu la sebab kot bangsa melayu senang di jajah minda???suka hasad dengki,fitnah dan politik kotor!!!!saya sendiri dah banyak pengalaman sampai dah naik jemu last sekali buat bodoh je coz setiap kejahatan tu ada balasanya!!!!

    BalasPadam
  11. sihir ini sgt dekat dgn syirik..nauzubillah, menduakan Allah dgn pi bomoh utk sihirkan org lain jatuh syirik sbb percaya ada kuasa lain yg lagi hebat dari kuasa Allah swt dan syirik adalah dosa yang Allah x ampun..nauzubillah...jom kita semua anti bomo n syirik nih

    BalasPadam
  12. saya pulak baru pulih dari terkena sihir... Siapa yang buat, tak tahu lah. Saya tak pernah bermusuh dengan siapa2 pun, tapi hati orang mana lah kita nak tahu kan? depan mata kita nampak baik tapi di belakang, hanya Allah SWT yang tahu...

    BalasPadam