Kita mmg pandang remeh sebenarnya kan ?

by - Sabtu, Januari 21, 2012

 

image

Dah tengok citer IN TIME lakonan Justin Timberlake ? Hehe .. Mamat ni aku minat dari dulu .. Gaya rambut dia pon mmg buat dia nampak macho ..

OK .. ni entri pasal cerita tu tapi cerita tu sebenarnya menyedarkan kita erti harga masa yg kita sering kata masa itu emas tetapi berapa ramai yg benar-benar hargainya ?

Cerita tu mengarut pada zahirnya tetapi yang tersurat itulah yang mahal sebenarnya . MASA ITULAH NYAWA KITA .. Bayangkan malam ini , berapa ramai yang dah buang masa ? Dan masa bergerak tanpa toleh ke belakang .. Meningkatkan usia ke sehari lagi ..

Dan bagaiamana pulak dengan amalan kita ? Apakah lupa kita dengan tujuan masa yang diperuntukan pada kita ? Dihabiskan setiap masa itu di mana ? Depan komputer ? Atau depan Al-Quran ?

Pesanan buat aku juga. Baru terima berita , nenek wife aku meninggal dunia akibat sakit dada ..  Masa singkat dan kita leka bergelak ketawa .. Bila terima berita menyedihkan , kita cuma kata Innalillah … Tapi selepas itu kehidupan diteruskan tanpa menghayati langsung erti kematian ..

You May Also Like

5 comments

  1. Inalillahiwainalillahirojiun...kita kene saling ingat-mengingati...
    kadang2 kita terlupa...terlalu asyik pd duniawi smpi terlupa pada-Nya....
    semoga kita semua bijak mengimbangi segalanya...insyaallah.

    BalasPadam
  2. Kita mmg tk sedar2 yg masa tk menunggu kita, takzah & fatihah buat arwah nenek

    BalasPadam
  3. nasihat yang baik abag ben..akan saya jadikan pedoman..:) takziah dekat abg sekelurga...

    BalasPadam