Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 18 Januari 2012

Sekejap je terus terlupa !

 

image

Tadi …

 

image

Semalam ..

 

Hurm … manusia .. Bila dalam keadaan gembira , segalanya indah belaka. Rasa macam nak peluk je dunia ni dan masukkan dalam beg ! Tapi tak mampu kan ? Cuma perasaan je gitu ..

Tapi bila bergaduh atau berlaku perselisihan faham , kalau boleh nak je pinjam Iran senjata nuklearnya atau nak sewa tentera elit Amerika untuk jadikan pengawal kat rumah agar kekasih kita tu tak boleh hampiri kerana terlalu geram .

Sekejap je lupa kenangan manis kan ? Bila dah lupa , yg penting adalah diri sendiri. Tak kisah apa apa dah .. Janji puashati ! Tapi kita terlupa satu ..

 

image

Dalam tempoh sesaat , macam macam boleh berlaku .. Faham kan maksud aku ? Jangan tepuk dahi atau meraung lalu hantuk dahi ke dinding bila ianya berlaku..

Andai sayang , jadilah pemaaf .. Hidup kita terlalu singkat .. Tak rugi jadi seorang pemaaf..

14 komen :

Srikandi Bonda berkata... [Reply to comment]

Allah berfirman, "Jadilah engkau pemaaf dan suruhlah orang mengerjakan kebajikan serta berpalinglah dari orang-orang yang bodoh." (Al-A'raf: 199)

Cik FaRiZaM berkata... [Reply to comment]

suka bc entry ni....sedih lak...apa apa pon betul kata bro tu, jd la seorang yg pemaaf....pemaaf juga bermaksud saling bertolak ansur bile bergaduh satu sama lain, insyaAllah kite akan rasa lebih bahagia bersama Si Dia...>_<

YaYaNsMuM berkata... [Reply to comment]

Yes, i do agree...because of love...we shud forgive n forget,(^_^)

Peri PiA berkata... [Reply to comment]

forget n forgive

2 2 susah.muhasabah diri

dari sisi hidupku berkata... [Reply to comment]

manusia memang macam tu.lagi bagus kalau kita jadi orang yang mudah memaafkan kesalahan orang lain dan melupakan kesalahan yang telah dilakukan.

Lady Milo berkata... [Reply to comment]

ha.. masa memandu jangan fikir sangat tentang masalah kekasih hati...

kerbau kat depan pun boleh tak nampak.. keBabOOnmm!!
dan.. .
ne nong ne nong...

Tiramisu Fatiema berkata... [Reply to comment]

betul tak rugi jd pemaaf..belajar memaafkan org lain...

Fatin Farhana Binti Ramli berkata... [Reply to comment]

biasa la tu manusia .. binatang pun same jugak .. kadang kadang kucing jantan betina gaduh dengan kucing jantan .. tapi bila musim mengawan .. paham paham saje ..

Queen Cumy berkata... [Reply to comment]

suka baca entri ni sbb manusia mmg dh mcmtu , klw benci semuanyaaa buruk la dr kpala smpai kaki semua buruk , bila dh jdik bnda2 yg tak dingini br nak meraung haaa

Yatie Awang berkata... [Reply to comment]

saat bahagia itu yang paling indah...kenapa harus berlalu dengan cepat kan....kawal emosi

Dylla Abas berkata... [Reply to comment]

muhasabah diri

✿Gucciey Lavender✿ berkata... [Reply to comment]

Tak rugi jadi seorang pemaaf ..
Gucy suka ayat nie .. :))

Fay berkata... [Reply to comment]

orang yang cepat mintak maaf adalah orang yang paling berani... orang yang cepat memaafkan adalah orang yang kuat.. hehe ^^

Fathiah Hamim berkata... [Reply to comment]

sebab tuh saya belajar menembak, senang nak tembak orang bila marah. :P

memang memaafkan tuh susah, tapi cuba lah. kalo kita buat salah orang boleh maapkan kita, tak kan kita tak leh maapkan orang. ye dak.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI