Mencari kelainan di Shima Kanko Hotel, Kashikojima

by - Selasa, November 20, 2018

Sejujurnya kalau orang tanya aku laa... kalau nak mencari kelainan di Jepun , mana tempat yang sesuai ? Maka aku syorkan beberapa tempat dan pastinya Ise-Shima. Tempat ni sememangnya ramai rakyat Malaysia tak pergi kerana tiada pendedahan mengenainya sangat. Di Ise Shima , maka silalah ke National Park iaitu Kashikojima.Mesti korang akan tertanya kenapa , kan ? Jawapan aku ada di bawah ni... teruskan membaca ! 


Untuk ke Kashikojima , ada 2 cara yang boleh digunakan dengan kos yang berpatutan. Gunakan bas limosin atau Kintetsu Railways. Naik dari Uehomacchi Station. Jika korang memilih menggunakan Kintetsu Railways , pastikan korang dah buat tempahan tiket untuk naiki keretapi ekspress. Gini yer.. untuk masuk ke laluan Kintetsu Railways, korang kena ada pass. Aku cadangkan amik pass untuk jangkamasa yang panjang yakni sepanjang korang berada di Osaka. Macam ari tu ,aku dan team #Kbba9 amik untuk 5 hari terus. Maka boleh la keluar masuk station tanpa bayar lagi dah. Unlimited. Tapi untuk menaiki keretapi ekspress , korang kena bayar tiket lain lak. Haaaa... Caranya , buat je tempahan sebelum ke Jepun di laman web Kintetsu Railways . Pastu print tiket station nanti. 

Kalau malas nak pening kepala.. naik bas limosin terus ke Kashikojima. Hee.. senang !


Berbaloi di Kashikojima ! Hotel pilihan kitorang semestinya yang paling meriah di sana ! Shima Kanko Hotel yang terletak atas bukit. Menikmati permandangan matahari terbenam di depan mata, melalui tingkap berhadapan dengan Ago Bay , teluk yang sangat cantik.

Stesen terakhir , Kashikojima. 



Bersama Limited Express yang kitorang naiki.


SHIMA KANKO HOTEL 

Salah sebuah hotel dalam rangkaian Miyako Hotel & Resorts yang gah. Nak menempahnya, boleh pelbagai cara atau nak paling mudah , terus ke tempah di laman web Shima Kanko Hotel. Ok jom tengok bilik aku yang bikin aku tak nak balik Malaysia. Hahahaha.. 

Ada jemputan khas gitu..











Bilik yang cukup luas ,sempurna. Ada wi-fi , tv , sejadah , petunjuk arah kiblat , tandas yang wow , seterika dan board , baju tidur dan pastinya view yang menawan ! 

Pilihan bilik memang banyak. Bergantung pada bajet korang. Dan terus terang , bukan murah di sini. Kalau nak berbulan madu atau memang duit tengah banyak , nah... memang best ! Ada Superior Suite Twin dan King , Futon Suite , Corner Suite, Spa Suite dan Royal Suite.







Shima Kanko Hotel terletak di Ago Bay ni adalah tuan rumah persidangan G7 pada 2016 yang lepas. Seramai 7 orang ketua negara kuasa besar berhimpun dan mengadakan mesyuarat di sini. Pastinya itu adalah sejarah buat hotel ini. Bukan mudah sesebuah hotel untuk terpilih bagi menempatkan pemimpin pemimpin kuasa besar ni. Pelbagai faktor perlu diteliti kerana ianya mengambarkan negara tuan rumah itu sendiri. 

Di siang hari , setiap jam 9 selepas sarapan pagi akan ada satu aktiviti khas. 'Hotel Tour' yang mana akan menceritakan sejarah yang pernah berlaku di hotel tersebut. Menarik ! 






Restoran 

Ada dua pilihan restoran Halal di sini. Satu , makanan ala Barat dan satu lagi , pastinya Jepun. Untuk sarapan pagi , akan disediakan Bento yang khusus untuk mereka inginkan makanan Halal. Hidangan utama , semestinya makanan laut yang segar. Yer, Kashikojima adalah kawasan nelayan. Maka untuk dapatkan makanan laut yang murah , di sinilah tempatnya. 


Makan malam... Bagi yang gemarkan makanan ala barat yang menghidangkan makanan laut , nah.. boleh cuba di restoran 'La Mer'.





Atau makanan Jepun yang dihiasi dengaan suasana Autmn , boleh ke restoran Jepun ' Hamayu' yang terletak di






Aktiviti Pelancongan





Aku dan rakan rakan sempat merasa pergi dua tempat jer. Huhuh... Sememangnya perlukan lebih masa bila berada di Ise Shima ni. Best giler ! Tenang , damai dan mengasyikan. 









Cuba teka di mana ? Hehehee.. Amacam ? Best kan ? Haaaa.... Anak anak mesti enjoy bila di sini ! Aku syorkan korang , lain kali ke Jepun pastikan Ise Shima dalam jadual atau korang akan terlepas keindahan Jepun yang sebenar.. 

Keterangan lanjut di : 









You May Also Like

18 comments

  1. Bestnya... Pengangkutan awam dorg efisyen giler. Seronok...

    BalasPadam
  2. Punyai tarikan tersendiri la Ise Shima tu .. kena spend masa lebih kat situ. Hope ada rezeki kami sekeluarga jejak sana

    BalasPadam
  3. Menarik....Yg paling penting bila nk stay kt hotel luar negara ialah bab halal dan transport utk jln2.

    BalasPadam
  4. Nampak bersih dan selesa saje biliknya.. 😄

    BalasPadam
  5. bestnya abg ben. semoga murah rezeki saya utk pergi jepun satu hari nti. amiin. haha

    BalasPadam
  6. Serius selesa nampak. Yg penting mudah dr segi transport dan halal makanannya.

    BalasPadam
  7. Serius selesa nampak. Yg penting mudah dr segi transport dan halal makanannya.

    BalasPadam
  8. Tarikan yg berbeza dr hotel yang biasa. Nmpak selesa

    BalasPadam
  9. bilik yang ada tiga tilam tu..hehee..comel je..best juga tengok ni..kalau tau cara nak ke sini..senang je nak jalan2..

    BalasPadam
  10. Cantiknya view dari bilik hotel. Terasa kedamaian dan ketenangan nya..

    BalasPadam
  11. Fuhhh memang class hotel ni, yang penting muslim friendly dan ada makanan halal!

    BalasPadam
  12. Ini memang geram je tengok penguin tu terkedek kedek kan.

    Ya ampun makan real sushi tucdiaaa

    BalasPadam
  13. Best ever hotel! Tenang dan damai je... Nak pulak jauh dari kesibukan kota....

    BalasPadam
  14. Hebat pelayaran korang...lagi sekali teruja tgk hotel ni tau. Wow dan woww...tq mr ben bg kelainan dlm trip. Selalu pasal shopping bosan tau. Dekati alam la best. Priceless experience!!!

    BalasPadam
  15. Aduhai, view kat hotel tu..tak tahan la tengok. Bucket list kena gak sampai hotel ni satu hari nanti

    BalasPadam