Jaga anak nampak mudah tapi..

Jam 6 pagi , memang menakutkan aku ! Belum pon sempat puas tidur , dah kena bangun dan mulakan tugas ! Bukan paksaan tapi inilah tanggungjawab bila dah berumahtangga. Jangan sesekali menyesali ! Satu hari nanti , inilah yang akan menjadi kenangan terindah dalam kehidupan kita.. yakni membesarkan anak anak ! 
Bukanlah satu beban pon tapi penat tu memang terasa namun tak sepenat si isteri.. dia yang lebih awal bangun , membasuh botol susu anak anak dan diikuti menyediakan sarapan untuk semua. Kemudian aku , solat subuh disusuli dengan mandikan Qhaliff pada jam 7 pagi. Aariz akan dimandikan oleh ibunya. Zahra , mandi bila dia bangun.. dan biasanya menjelang tengahari baru celik matanya ! Huhuh.. 
Aariz , bulan 9 ni genap setahun. Dan diusia gini memang mencabar tapi seronok ! Dia mula mengutip benda yang masukkan ke dalam mulutnya ! Haa.. memang bahaya ketika ni. Kena pantau dia dan tak boleh leka sama sekali ! 
Dia dah reti memanjat dan tak de erti takut sama sekali ! Panjang akal ! Tangga adalah tempat dia bersenam. Huhuhuh.. Kalau dapat naik tangga , sampai atas.. satu kejayaan buat dia. Pastu penat laa.. Hehehe.. senang tidur pastu.  

Tapi tugas aku tak terhenti setakat tu.. Zahra lak aku kena uruskan. Dia ni macam nak tarik perhatian aku. Saja buat bising.. Kasi adik dia bangun. Nak provoke aku.. kasi marah ! Bila dua dua ni bergabung... fuh , teringat gabungan Qhaliff dan Zahra satu tika dulu tapi gabungan Aariz Zahra kali ni lebih mencabar ! 
Jam 5 petang.. adalah yang aku nanti ! Aariz dan Zahra nantikan.. Sayangnya , nak bawak mereka bermain di luar rumah di petang hari , amat merisaukan aku.  Kawasan rumah aku ni makin sibuk dengan kenderaan. Sian diorang.. duduk rumah jer.. 
Tak pe la.. nanti daddy belikan basikal sorang satu eh.. Tunggu daddy murah rezeki yer.. InshaAllah.

4 ulasan:

  1. Amin..murah rezeki daddy...insyaAllah.

    BalasPadam
  2. semoga tercapai hasrat tu...aaaaminnnn

    BalasPadam
  3. Yeay. Beskal. Moga murah rezki dedi..

    BalasPadam
  4. Betul tu, bukan mudah sebenarnya. Tapi bila tengok anak² membesarkan depan mata satu kepuasan bagi kita.

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI