Tiada cukai pelancongan buat warganegara. Tahniah Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan !

by - Rabu, Julai 26, 2017


Terbaik !! Macam ni baru best. Nak melancong dalam negara sendiri tak terbeban. Walaupun angka nampak kecik tapi dengan situasi ekonomi yang tak beberapa cantik gini , setiap sen diambil kira. Maklumlah , dengan tolnya.. petrolnya.. makanannya.. segalanya dah 'besar'.  Maka dengan berita baik ini , boleh la rancang semula melancong dalam negeri.. hehehe.. Terima kasih.

Dari AstroAwani melaporkan ;

Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz berkata Cukai Pelancongan itu hanya dikenakan kepada pelancong asing pada kadar purata RM10 bagi semua kelas hotel.

"Saya sebut dengan jelas iaitu bahawa kita mengenakan RM10 kepada (penginap warganegara asing) daripada hotel (bertaraf) lima bintang kepada tiada bintang.

"Jelas sekali saya sebut bahawa rakyat Malaysia tidak perlu membayar cukai (pelancongan) daripada hotel bertaraf lima bintang hingga kepada tiada bintang," katanya di Dewan Rakyat hari ini.

Harap berkekalan la yer.. jangan 'gula gula PRU ' dah la.. Moga Kementerian Pelancongan Dan Kebudayaan selepas ini tingkatkan lagi promosi pelancongan domestik. Jangan lupa jemput blogger cam saya.. hehehe.. kena dah kena banned ? Heeeee... 

* Teringat zaman  Visit Malaysia 2007. 

You May Also Like

4 comments