Sebab tu aku suka bawak COSMODERM ke mana saja aku pergi !

by - Selasa, November 21, 2017

Aku ngan Cosmoderm , cam adik beradik lain mak , lain bapak ! Tang mana cam adik beradik tu , aku pun tak tau laa tapi yang pasti , ke mana saja aku pergi.. Cosmoderm akan berada di sisi ! Wife pertama aku pun gagal melakukan begitu ! Heeee... Dia tak berada di sisi tapi di dalam hati.. Auwwww ! Maaf la yer.. semalam baru ulangtahun perkahwinan yang ke.. kawin tahun 2008. Sekarang 2017.. haaa , 9 tahun ! Kan ? Haaaa...

Ok.. aku malas nak mengarut panjang. Aku terus ke point utama penceritaan aku mengenai Tea Tree Oil Magic Body Lotion dan Tea Tree Oil Shower Gel. Dua produk ni antara produk produk yang wajib aku order setiap bulan. Pastu akan aku beri pada keluarga aku di Cheras dan juga di Kelantan. Semua sukakan produk ni ! Bukan sebab aku kasi yerrr tapi sebab keberkesanannya ! Haaaaa..

Kenapa aku bawak ke dua dua produk terbaik di pasaran ni ??? Haaaa.. sebabnya ialah kepuasan ketika mandi dan juga perlindungan selepas mandi ! Apakah maksud aku tu ?

Maksud aku ialah bila mandi dengan shower gel Tea Tree Oil ni , bauannya melegakan.. tak melekit dan buih buihnya pon cepat hilang bila kena air. Tak perlu nak bilas berkali kali untuk hilangkan buh buih sabun tu tapi baunya tetap ada walaupun selepas dikeringkan. Wangi la maksud aku.  Pastu boleh hilangkan bau badan dan jerawat badan. Haaa..penting tu ! Oh , patut la aku takda jerawat badan ! Heeee.. Anti bakeria rupanya. Sesuai untuk golongan remaja dan dewasa yer. Nak beli , sila ke farmasi berdekatan atau beli secara online di web Cosmoderm. Murah sangat. Sebab tu aku suka produk Cosmoderm. Harga mampu bayar ! 

Ok.. yang ke dua ialah Tea Tree Oil Magic Body Lotion. Nak dijadikan cerita la ketika aku kat Tanah Aina Fahad baru baru ni, aku terperasan kaki aku penuh dengan darah ! Aduhhhhh.. dah kenapa ??? Aku tak teringat pasal pacat ! Aku pun terlupa nak pakai lotion. Nah , inilah hasilnyaaa..


Kelam kabut aku dibuatnya. Terus tukar seluar dan sapu Tea Tree Oil Magic Body Lotion. Tak sampai beberapa minit kering dah pendarahan. Lega aku. Nasib baik bawak ke sana. Dan ada satu aktiviti di sana iaitu redah hutan. Menurut staff di situ , pacat memang berlambak dalam hutan tu. Maka silalah bersedia ! 

Bila dengar je pacat , aku sapu banyak banyak.. Kaki , lengan ,tengkuk dan badan. Aku bukan takut tapi segan je ngan pacat ! Heheheheh.. gatal kalau kena gigit tu ! Pastu risau dia masuk ke kawasan kawasan tak sepatutnya. Hahahaha.. 

Dua jam redah hutan dan hasilnya.. ketika buka kasut tu, perghhhh.. ada la 3-4 ekor dah gemuk ! Camana boleh kena gak ?? Teringat aku basuh kaki ketika redah hutan tu. Patut la naik. Ada sorang kawan tu , dia pakai gak.. tapi tak kena langsung. 

Dan berlaku pendarahan yang agak mencuakkan aku. Hahahaa.. Geram je tengok pacat tu ! 



Terus aku sapu dengan Tea Tree Oil Magic Body Lotion. Dan beberapa minit kemudian , darah berhenti keluar dah. Gatal pun tak terasa. Dan aku memandang ke pacat yang berusaha nak melarikan diri tu.. kecik besar kecik besar jer aku tengok dia ! Huhhhh....


Dan selepas keberhasilan terbukti di situ , malam tu ketika ada aktiviti santai bersama rakan rakan yang lain... aku pastikan aku pakai sebelum keluar dah khemah aku. Risau ada pacat atau nyamuk 'bermain' di anggota badan aku. Alhamdulillah , takda..

Begitu juga sebelum tidur. Aku pakai lotion untuk elak dari kena gigit serangga kecil atau kerengga yang rajin masuk dalam khemah. Heeee...Tak kena gigit juga ! Leeega ! Maka , nasihat aku buat korang yang beraktiviti luar tu , silalah dapatkan pakej Tea Tree Oil Outdoor set ni. Berbaloi sangat !


Sila buat pembelian di laman web Cosmoderm. Klik SINI. Yang penting HALAL !

Info lanjut di :
Careline : 1700 815 495
Facebook : https://www.facebook.com/Cosmoderm/
Instagram : https://www.instagram.com/cosmoderm/
Web : www.cosmoderm.com.my

Sedikit info mengenai Cosmoderm : Cosmoderm bermula sebagai impian pakar industri kosmetik pada 2001 untuk membina jenama produk penjagaan kulit dan badan yang berkualiti , diformulasi dan diperbuat di Malaysia. Harga mampu milik serta kelulusan halal merupakan pilihan untuk pencinta kulit di Malaysia. Kini, Cosmoderm telah berada di dalam 2000 farmasi, kedai kesihatan dan klinik di seluruh Malaysia termasuk pasaran Singapura dan Lebanon. Cosmoderm menggunakan bahan aktif tulen dan berkualiti tinggi seperti Vitamin E dari Eropah, Minyak Tea Tree dari Australia, Co-Enzyme Q-10 dari Jerman dan herba tradisional seperti Manjakani dari Malaysia. Semua produk Cosmoderm berkesan dan selamat untuk digunakan oleh seisi keluarga dan dibuat tanpa paraben.

Matlamat Cosmoderm ialah untuk menjadi jenama halal pilihan di ASEAN serta negara muslim yang lain pada tahun 2020.


You May Also Like

17 comments

  1. ade gak teatree oil magic lotion ni... blk kg mmg sapu kat ank aku sbb kat kg byk nyamuk... nsb baik KL xde nyamuk... hahaha...

    BalasPadam
  2. sabun dah new look lahh,, suka jugak bawak cosmoderm p travel

    BalasPadam
  3. banyaknya pacattttt!!!!! nasib x pergi....

    BalasPadam
  4. Hahahahaha cian dia kena pacat (belagak sbb xkena) ekkekekeke

    BalasPadam
  5. bagus yer set outdoor cosmoderm ni. wajib guna setiap kali aktiviti outdoor

    BalasPadam
  6. Yes , Ty pun serasi dengan produk Cosmoderm. Masuk hutan elak dari serangga / pacat pun pakai Magic Lotion. Deep Lotion bila bersukan.. Berhasil bila Ty kena demam campak juga.. Suka sgt.

    BalasPadam
  7. Memang suka yakin dengan Cosmoderm!
    Paling best ianya Halal, selamat dan mampu beli.
    Shower gel tu Memang best! Paling sikit dah cukup. Jimat!

    BalasPadam
  8. Suka sangat shower gel dia... Banyak buih!

    BalasPadam
  9. Memang bagus Magic Lotion tu, multipurpose. Kat rumah dan kat mana² pun memang kena sentiasa ada.

    BalasPadam
  10. eh bgs juga henti pendarahan ea.. menarik

    BalasPadam
  11. Produk yang natural...bagus sbb juju dh guna jugak sebab kulit tak boleh guna sebarangan produk...jenis kulit kena pakai produk2 mesra alam.

    BalasPadam
  12. Dua dua tu i guna. Shower gel tu jimat, dah laa murah pakai pun sikit ja dah cukup sbb pekat, best!

    BalasPadam
  13. Mesti pacat jantan ni.. Kalau pacat betina dia lari jauh2. haaha

    BalasPadam