Syahdu di pagi hari..

Semalam , aku garang dengan diorang. Entah kenapa.. angin aku semalam lain macam sangat ! Stress dan terlalu kepenatan mungkin. Tiada senyuman terpamer di wajah. Namun tiada yang bertanya kenapa dan mengapa !

Aku tak nak bagi alasan walhal aku tahu kenapa aku begitu. Pagi ni.. aku google kembali gambar gambar mereka sewaktu kecil dahulu. Qhaliff , 6 tahun aku jaga sendiri. Zahra, dah masuk 4 tahun. Aariz, 2 tahun.. 




Bukan mudah nak jadi penulis ni dan pada masa sama nak jaga anak dan dapatkan $$ yang mencukupi untuk cover semua hutang piutang , setiap bulan ! Aku bukan ada pendapatan tetap. Kalau aku tak bergerak , maka tiada yang masuk. Aku tiada setiausaha. Aku tiada penganti. Sakit demam camana sekali pun , aku kena juga menulis ! Otak kena senantiasa ligat. Cari idea yang segar setiap hari. Tiada istilah bercuti... kerja , kerja dan kerja.. Bukan aku nak sangat tapi terpaksa ! 

Itu tak ditambah lagi dengan masalah masalah yang datang tiba tiba , tanpa dijangka ! Hurmm..Takda yang bertanya. Sendiri kena pendam. Sendiri yang kena selesaikan. Nasib baik ada 3 orang anak... penguat semangat untuk terus berjuang. 

Kena terus berjuang... 

1 ulasan:

  1. Betullah, kalau ada masalah pastu tengok muka anak² hilang masalah tu kan?

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.