Syahdu di pagi hari.. - BEN ASHAARI

Syahdu di pagi hari..

Semalam , aku garang dengan diorang. Entah kenapa.. angin aku semalam lain macam sangat ! Stress dan terlalu kepenatan mungkin. Tiada senyuman terpamer di wajah. Namun tiada yang bertanya kenapa dan mengapa !

Aku tak nak bagi alasan walhal aku tahu kenapa aku begitu. Pagi ni.. aku google kembali gambar gambar mereka sewaktu kecil dahulu. Qhaliff , 6 tahun aku jaga sendiri. Zahra, dah masuk 4 tahun. Aariz, 2 tahun.. 




Bukan mudah nak jadi penulis ni dan pada masa sama nak jaga anak dan dapatkan $$ yang mencukupi untuk cover semua hutang piutang , setiap bulan ! Aku bukan ada pendapatan tetap. Kalau aku tak bergerak , maka tiada yang masuk. Aku tiada setiausaha. Aku tiada penganti. Sakit demam camana sekali pun , aku kena juga menulis ! Otak kena senantiasa ligat. Cari idea yang segar setiap hari. Tiada istilah bercuti... kerja , kerja dan kerja.. Bukan aku nak sangat tapi terpaksa ! 

Itu tak ditambah lagi dengan masalah masalah yang datang tiba tiba , tanpa dijangka ! Hurmm..Takda yang bertanya. Sendiri kena pendam. Sendiri yang kena selesaikan. Nasib baik ada 3 orang anak... penguat semangat untuk terus berjuang. 

Kena terus berjuang... 

1 ulasan:

  1. Betullah, kalau ada masalah pastu tengok muka anak² hilang masalah tu kan?

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.