Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 16 Mei 2014

Perlukah aku bergelap tidak lama lagi ?

 

Sekarang ni pon , bil elektrik dah cecah beratus walaupun aku jarang di rumah . Alasan mereka kerana air cond yang sebijik tu dan juga home teater ! Hurmm.. Aku ada selalu pun , sama gak jumlahnya .. Tak de selalu pun gitu gak ! Lorrr .. Ok , aku malas nak pertikaikan ! Malas !!!

Tapi bila tarif elektrik terpaksa dinaikkan , utk lindungi kerugian .. aku jadi sangat sangat …. sangat !! Haihhh ..

 

Tapi dengar ceritanya , pekerja mereka dapat bonus berbulan bulan gaji !! Maklumlah.. untung besar wehh !

 

Tetiba jer nak rugi ???? Aiyooo..

Serius , aku malas nak buat entri ni tapi terpaksa sebab caj elektrik tiap bulan melampau tinggi ! Yelah , aku kena pakai pelita pasni .. Confirm ada suruh aku berjimat cermat ! Memang laaa.. pasni kena buat gitu dan harap semua pemimpin di negara kita pon gitu ! Sila bayar bil elektrik anda sendiri !! Baru la adil !!

Haihh.. aku tak tau la nak jadi apa dengan negara ni .. Dok dahulukan rakyat dalam segala segi terutama part bil !

Penat la nak keje teruk teruk pastu bayar bil yang mana patutnya tak perlu naik ! Tak cukup boroi ke ?

7 komen :

Cik Suheela berkata... [Reply to comment]

sy ex staff tnb, tak byk sperti yg disangka..bonus dpt setahun sekali saja, tapi ikut prestasi pekerja jgk..tak sbyk yg digembar gemburkann pun kui3..biasalah tu, mana ada benda yg murah pun kat dunia ni :p

Farah Noorlin berkata... [Reply to comment]

sama lah abg ben...kat umah tu pon sama jugak...adik pergi plkn...akak dengan saya merantau sesekali jer balik...bila tengok bil elektrik lebih kurang jer kalau duduk 5 orang..kalau duduk 5 orang kalau tak jejak 2++ tak sah..kalau duduk berdua 1++..air cond tak ada..lampu kipas home teater tv komputer..pon dah mahal..

Chot berkata... [Reply to comment]

kalo ikot logik akal kita ni, kalau untung mengapa perlu naikkan lagi?...tapi ikot kira2 depa....lagi byk untung, lagi banyak kena naikkan lagi..hahaha

hafza berkata... [Reply to comment]

Betul lah bro, mmg semuanya nak ketuk rakyat!! Yg rabak, rakyat, keje teruk2 pun, kalau dah semua naik, bila masa nak merasa senang? Hm, utk ex staf TNB tu, sy pun ada member yg sominya engineer TNB, mcm kayoo jek, kete 4 biji! pikio lerrr...

Leya peja berkata... [Reply to comment]

kito pakat2 guno pelita la lepaih nih.. sbb confirm ayat pak menteri pas ni adalah "klau xmmpu byr bil letrik.. guna je pelita" ... utk ex staf TNB... hamboihhhhh mana ada menda murah kat dunia ni eh?? da dinaikkan semua rege.. mmg la mahal... segala subsidi ditarik balik./.. utk kasi BOROI pihak yang berkenaan.. hangennnnn weh dgn bgsa yg suka redha xbertempat nih

ira berkata... [Reply to comment]

Nk cover cost MH370..nk naikkan mnyk ketara sgt..so ni idea terbaik PERDANA MENTERI MALAYSIA YG BIJAKSANA MEMEGANG AMANAH RAKYAT

Izan@is berkata... [Reply to comment]

Aiyoo..bila bgth kat mak bil eletrek nak naik lagi, mak pesan lepas ni tutup lampu semua..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI