Pengajaran buat kita..

 

Antara negara yang ‘gempak’ di dunia.. berteknologi tinggi.. punya tentera yang moden.. sedang terbakar dan meminta negara negara di dunia membantu memadamkan kebakaran tersebut..

Israel sedang terbakar ! 7 Negara membantu memadamkan api namun ia semakin marak , air yang disimbah seolah2 menjadi bahan bakar. Antara negara yang membantu adalah Palestin sendiri ! Negara yang sedang mereka aniaya , memberi bantuan ! Fuh , memalukan sungguh laa. Tetapi aku kagum dengan apa yang dilakukan oleh Palestin.. Inilah yang kita patut belajar dari mereka. Membantu ketika memerlukan walaupun mereka menganiaya kita. Moga ada secebis keinsafan timbul walaupun kita tau , mereka ego tetapi kita tau , banyak mata sedang memandang. Moga Allah membuka pintu hati insan insan lain..

image

image

image

image

image

image

Aku senanti mengikuti perkembangan terkini berita mengenai isu ni di Facebook.

Aku memandang luar tingkap.. Andai berlaku di negara kita , negara mana la agaknya akan hulurkan bantuan dan ke manakah kita nak melarikan diri..

Hurm..

2 ulasan:

  1. Pasti berhikmah...mata tercelik sedia memandang..namun bukalah mata hati supaya lebih mendalami dan memahami..DIA YANG MAHA BERKUASA..bukti kita bukan sesiapa..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.