Amalkan sayur sayuran segar tanpa memasak ! - BEN ASHAARI

Amalkan sayur sayuran segar tanpa memasak !

 

Ada sorang kawan tegur aku.. kenapa muka aku flawless gitu ! Hahahaa. Aku tak tau la dia bergurau atau serius tetapi yang aku pasti sangat selepas aku balik dari Phuket dan amalkan pemakanan seimbang terutama dalam pengambilan sayur sayuran segar , memang terasa lain sikit pada rupa aku ni. Rasa segar dan lebih lembut dari sebelum ni !

Jangan masak atau rebus sayur tu tapi makan je gitu gitu ! Segala zat terkandung tidak rosak seperti kita makan ulam ulaman. Cuma masalahnya ialah ulam tu di makan dengan sambal belacan , budu dan sebagainya. Kalau boleh makan je ‘segar dari ladang’ ! Mulut n jari jemari pon tak berbau kan ?

Kalau malas nak makan .. buat jus !

image

image

image

InshaAllah korang akan terasa perbezaan dan mereka yang ada tekanan darah tinggi , kencing manis.. InshaAllah ! Amalkan setiap hari ! Lagi pun minyak masak dah naik harga kan ? Ni la masanya untuk menjaga kesihatan. Makanan makanan berminyak bukan bagus sangat pon. Orang yang amalkan sayur ni , inshaAllah kacak dan cantik sentiasa.. Tengok la orang kampung dulu dulu camana.. Segar jer .. kan kan ?

6 ulasan:

  1. erm... apa yang baik tuk kesihatan harus diamalkan... semoga BA sihat selalu... :)

    BalasPadam
  2. kena pandai gabungkan jenis sayuran utk rasa yg sedap

    BalasPadam
  3. betul, setuju sgt! sejak amal green juice rasa kulit licin je! flawless gitu.. hehehee!

    BalasPadam
  4. yeee betul...minggu ni saya busy , langsung tak cuit sayur , makan apa yg ada jee... pastu muka naik jerawat kecik2...bahaya betul...lepasni taubat dah...jangan skip sayur lagi . nak flawless macam abg ben .

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.