Selamat Hari Lahir ke 40 , Ben Ashaari !

by - Rabu, November 30, 2016

 

Alhamdulillah.. dah cecah 40 tahun pon usia aku. Panjang umur. Moga panjang umur hingga dapat tengok cucu cicit.. dalam keadaan soleh , sihat dan kaya raya.. Eheee.. Aminnn..

Hurm.. Bila cecah usia 40 ni , apa yang paling ditakuti ialah.. UBAN ! Er, serta penyakit penyakit yang mula mendekati kita seperti darah tinggi , diabetis , jantung dan sebagainya. 3  tu adalah penyakit utama di negara kita selain kanser yang mula menjadi penyakit utama dan menyerang tak kira usia.

image

image

Ada satu lagi penyakit yang cukup menakutkan ! Penyakit tak sedar diri ! Bila dah usia gini , dia punya perangai serupa macam usia 20 tahun. Dah la gitu..jauh sekali dengan Allah ! Astaghfirullah Al Azim.. itu memang menakutkan dan moga aku bukan dari golongan begitu.

Apa yang aku nak lakukan di usia ini ? Ada satu perkara yang aku impikan sangat sangat sangat dari kecil lagi dan belum tercapai. Jika tercapai maka sempurnalah hidup aku dan aku amat teringin memilikinya ! InshaAllah , aku akan berusaha mendapatkannya sebelum ajal tiba.

Buat rakan-rakan di media sosial terutamanya Mat Gebu yang aku terlalu banyak hutang budi , serta rakan rakan Facebook , Twitter dan Instagram, pembaca blog aku yg setia dari dulu hingga kini dan sahabat sahabat #KBBA9 , jutaan terima kasih atas ingatan serta doa kalian dan sokongan tak berbelah bagi dari dulu hingga sekarang.. Hanya Allah saja dapat membalas budi baik korang tu..

Hurm.. pejam celik pejam celik , dah 40. Aku di ‘sini’ dari usia 32. Sekejap je masa berlalu bersama 3 orang anak kesayangan…dan cubaan untuk ke 4 , inshaAllah.. Hahahaha.. Doakan aku murah rezeki.. heee…

You May Also Like

9 comments

  1. insyaAllah.. moga panjang umur dan murah rezeki selalu ben..

    BalasPadam
  2. Selamat hari lahir bro. May Allah bless. :D

    BalasPadam
  3. Selamat hari lahir abg ben...
    semoga Allah selalu memberkati hidup abg ben sekeluarga,
    diberi kesihatan yang baik dan dipermudahkan segala urusan...
    Amin Ya Rabbal Alamin

    BalasPadam
  4. Sweet 40.life begin at 40 org ckp hehe

    BalasPadam
  5. Selamat hari lahir Ben..semoga berikan kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan didunia dan akhirat..

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah syukur...amin..moga apa yang diimpikan Allah SWT restu...

    BalasPadam