Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 13 November 2016

Tiada lagi rantai emas untuk Zahra sehingga dewasa ?

 

Tonton video yang dikongsi oleh rakan di Facebook , membuatkan aku rasa dunia untuk anak anak kita ni semakin tak selamat walaupun berada dikhalayak ramai ! Haihhhh.. Apa laaa nak jadi dengan dunia skang ni ! Mudah benar cari jalan singkat untuk hidup senang lenang !

Perhatikan gambar dibawah..

Wanita bertudung putih tu mencari mangsa. Dan mangsanya adalah kanak kanak ! Walaupun bersama ibunya , dia berani jugak laa nak buat kerja. Celaka tul manusia gini !

image

Dia menghampiri mangsa dan melihat peluangnya.

image

Dan… dia ekori dari belakang.. Dapat dan dia bergerak ke arah lain. Buat selamba seperti tiada apa yang berlaku walaupun si ibu tu perasan lalu menjerit meminta pertolongan. Namun perempuan tu berjaya menghilangkan diri..

image

Hurmm… Kalau dapat laaa kat aku orang gini.. Haishhh.. Tak tau laaa apa nasib dia ! Tapi rasanya .. macam takda apa apa berlaku.. serah kat polis je la.. Huhu…

7 komen :

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Merisaukan..sangat berbahaya...

Lady Tash Roy berkata... [Reply to comment]

zaman sekarang nie manusia yang tidak berfikiran memang akn sanggup melakukan apa sahaja termasuk seperti kes yang berlaku di FOC Imago tu. Memang kena berhati - hati

Shiqeen Sattar berkata... [Reply to comment]

Sebab itu dalam Islam ada doa makan... doa keluar rumah... doa perjalanan... jika kita yakin dengan lindungan Allah... insya Allah semua selamat. Selepas doa langkah keselamatan pun harus di titikberatkan. Mohon perlindungan daripadaNya.

yanie yusuf berkata... [Reply to comment]

berani nya.. huhuh

Fey Liez berkata... [Reply to comment]

thats y tak digalakkan baby or kanak-kanak pakai brg kemas... bukan apa..nnt jadi mcm nie la.. barang hilang..anak cedera..mak sy pun buat mcm tue smp sy habis sekolah menengah..tue pun bila cuti sekolah je mak bg pakai masa ada kenduri sahaja...

Nadia Johari berkata... [Reply to comment]

sebab tu tak pakaikan anak rantai emas..maslah mcmni la..lagi2 anak suka berlari sana sini

iffah hussin berkata... [Reply to comment]

hadoiii lahhh risau kejadian yang macam ni belaku. Ibu-ibu kene beringat sekalu dan lebih berhati-hati.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI