Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 8 November 2016

Wajarkah artis / selebriti diberi pelepasan cukai ?

 

Ketika membaca kenyataan Nora Danish mengenai cadangan dia meminta artis diberi pelepasan cukai kepada selebriti yang menampung kos untuk menjaga penampilan diri , rata rata netizen sentap dan memberi pendapat yang .. hurm.. aku rasa korang pun tahu laa kan !

Hari ni LHDN mengeluarkan kenyataan yang mana selebriti telah pun diberi pelepasan cukai ! Boleh baca di RotiKaya.Com ni..

image

Bagi aku la kan.. takda masalah pun nak diberi pelepasan cukai pada selebriti pada bahagian tertentu cuma kenyataan dia tu haaa yang mendatangkan ‘hangin’ pada netizen ! Ditambah pulak sekarang ni netizen sedang bengang dengan ‘pihak’ tertentu dengan kenaikan harga itu ini ( memandangkan dia bercinta dengan anak menteri yang mengeluarkan kenyataan yang.. hurmm ) , maka secara tidak langsung… memang tepat pada masa untuk dilepaskan segala kegeraman itu ! Hehehe.. sian..

Kalau selebriti tu bukan jenis yang penuh dengan kontroversi , rasanya ok jer pon.. Takda masalah. Tapi kalau berlakon pon keras.. nyanyi pon tak sedap.. harap tayang muka pastu mintak perlepasan cukai bagi penjagaan penampilan diri , memang .. hehehe.. memang patut kena ‘sound’ laa..

Selebriti yang benar benar layak , takda masalah ! Takda sapa nak pertikaikan.. kan ? Ni yang .. hurm.. nasib badan la ko nakkk !

0 komen :

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI