Soal Jawab Agama

by - Jumaat, Mei 14, 2010

Dr Asri, sekarang ada banyak ceramah atau kursus untuk menyingkap rahsia tarikh lahir. Ada rakan-rakan saya menyertainya dan mula mempercayai nasib masa depan mereka menerusi tarikh lahir. Kononnya, tarikh lahir menentukan kemampuan dirinya, masa depannya dan lain-lain. Apa yang dipilih pun mesti berdasarkan tarikh lahir. Adakah ini dizinkan oleh Islam?

Jawapan :

Saudara, dalam masyarakat yang menghadapi berbagai tekanan hidup, kesibukannya, persaingan antara satu sama lain, maka ramai yang akan cuba mencari ‘keajaiban’ untuk merentasi semua itu. Jika tidak dengan iman yang benar, maka sihir, merenung nasib dan berbagai khurafat yang lain akan timbul dan mengambil tempat. Akan ada sahaja pihak yang mengambil kesempatan daripada keadaan yang seperti ini. Untuk soalan tersebut beberapa perkara berikut saya ingin tegaskan

Seterusnya >> DR MAZA.COM

You May Also Like

2 comments

  1. kadang2..eh tak..selalu benda2 ni wat kita keliru..coz, apa yang dikata tuh..x sama ngan diri kita yang sebenarnya..tul x incik ben??

    BalasPadam
  2. Pengalaman sorang kakak saya mengikuti ceramah pakar mengenal rahsia tarikh lahir: Sekadar mencari yang positif mengelak yang negatif..

    Meninjau lebih jauh apa yang diri kita boleh lakukan untuk menjadi lebih baik dari hari ini..

    BalasPadam