Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 11 Januari 2016

Bila wife masak !


Sedap ke ? Takkk.. tu bukan persoalan setelah hampir 7 tahun kawin berkawin. Pastinya dia sudah boleh dikategorikan pandai memasak ! Sedap ? Terus terang.. awal awal kawin dulu je aku boleh pertikaikan tapi sekarang , aku tak yah jawab dah andai dia bertanya.. Heeee.. Orang perempuan bila ikhlas memasak , memang sedap ! Tak ikhlas pon sedap.. sebab dah berpengalaman ! Bukan baru kawin semalam je pon kan ? 

Tapi bila dah pandai masak.. masalahnya untuk aku la ! Aku yang dah mula berdiet ni akan pastinya terganggu ! 

" Kenapa laa gi masak makanan macam ni ? Aduhh... " 

" Dah teringin bang... "

Hurm... Ada budu. Ada ulam. Ada ikan pekasam ! Dan ketam masak lemak !!! Hurmm... Takkan nak makan sesuap dua je kan ? Maka abislah seperiuk ! Dan ikan pekasam masih ada banyak lagi.. Makan malam , aku buat megi dicampur ngan ikan pekasam ! Letak sambal skit .. dan Yummmmy ! Aku tidur dengan penuh kekenyangan ! Lenaaa !! 

Sedap ! Tapi dalam kita kekenyangan... jangan kita lupa ada insan tidur dalam kelaparan ! Bayangkan anak anda tidur dalam kelaparan ! Menangis meminta makanan.. Sapa yang akan bantu anda ? Hulurkanlah walaupun RM1 ! 





12 komen :

Kak Sue berkata... [Reply to comment]

Sedap menu macam nie,ada ulam pulak..mmg terangkat..

Nurzakiah Hanum berkata... [Reply to comment]

sedapnyaaaaaaaaaaaa

shazillahsani.com berkata... [Reply to comment]

wahhhh...sedapnya tgk ketam tuuu...yumyumyum..hahaha

Azura Aziz berkata... [Reply to comment]

sedapnya.. budu xtinggal ekkk hehe...

Emarieys berkata... [Reply to comment]

lauk simple tu yang buat berselera...lebih-lebih lagi ada budu..

Moga, Allah pelihara mereka yang susah... tak sunggup lihat terpaksa rebus daun utk alas perut.

Raihanah Ahmad berkata... [Reply to comment]

susah nak diet kalau isteri suka masak.

Julia Johari berkata... [Reply to comment]

Seperiuk haa habiss....maka tersenyum lah si isteri tu...percayalah org pompuan ni mulut je test tanya itu ini...tp kami suka tgk bukti...dah terang habis seperiuk haaaaaaaaa sedap lah tu...hehehhe

Sheherazade berkata... [Reply to comment]

well,hehehe
eh2 mcm aku pulak masak

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Yang simple tulah biasanya buka selera...

Keladi Ubi berkata... [Reply to comment]

nampak sedap tu

♥ aiNa yaZiD ♥ berkata... [Reply to comment]

Fuhhhh... sedapnya. Ketam lemak tu peberet!

Nor Afidah Bte Che Azmi berkata... [Reply to comment]

memang..Fida pun kalau masak untuk laki Fida...ingat nak diet terus hilang..Sebab tengok lauk terliuq sudah

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI