Bila wife masak !


Sedap ke ? Takkk.. tu bukan persoalan setelah hampir 7 tahun kawin berkawin. Pastinya dia sudah boleh dikategorikan pandai memasak ! Sedap ? Terus terang.. awal awal kawin dulu je aku boleh pertikaikan tapi sekarang , aku tak yah jawab dah andai dia bertanya.. Heeee.. Orang perempuan bila ikhlas memasak , memang sedap ! Tak ikhlas pon sedap.. sebab dah berpengalaman ! Bukan baru kawin semalam je pon kan ? 

Tapi bila dah pandai masak.. masalahnya untuk aku la ! Aku yang dah mula berdiet ni akan pastinya terganggu ! 

" Kenapa laa gi masak makanan macam ni ? Aduhh... " 

" Dah teringin bang... "

Hurm... Ada budu. Ada ulam. Ada ikan pekasam ! Dan ketam masak lemak !!! Hurmm... Takkan nak makan sesuap dua je kan ? Maka abislah seperiuk ! Dan ikan pekasam masih ada banyak lagi.. Makan malam , aku buat megi dicampur ngan ikan pekasam ! Letak sambal skit .. dan Yummmmy ! Aku tidur dengan penuh kekenyangan ! Lenaaa !! 

Sedap ! Tapi dalam kita kekenyangan... jangan kita lupa ada insan tidur dalam kelaparan ! Bayangkan anak anda tidur dalam kelaparan ! Menangis meminta makanan.. Sapa yang akan bantu anda ? Hulurkanlah walaupun RM1 ! 





12 ulasan:

  1. Sedap menu macam nie,ada ulam pulak..mmg terangkat..

    BalasPadam
  2. wahhhh...sedapnya tgk ketam tuuu...yumyumyum..hahaha

    BalasPadam
  3. sedapnya.. budu xtinggal ekkk hehe...

    BalasPadam
  4. lauk simple tu yang buat berselera...lebih-lebih lagi ada budu..

    Moga, Allah pelihara mereka yang susah... tak sunggup lihat terpaksa rebus daun utk alas perut.

    BalasPadam
  5. susah nak diet kalau isteri suka masak.

    BalasPadam
  6. Seperiuk haa habiss....maka tersenyum lah si isteri tu...percayalah org pompuan ni mulut je test tanya itu ini...tp kami suka tgk bukti...dah terang habis seperiuk haaaaaaaaa sedap lah tu...hehehhe

    BalasPadam
  7. well,hehehe
    eh2 mcm aku pulak masak

    BalasPadam
  8. Yang simple tulah biasanya buka selera...

    BalasPadam
  9. Fuhhhh... sedapnya. Ketam lemak tu peberet!

    BalasPadam
  10. memang..Fida pun kalau masak untuk laki Fida...ingat nak diet terus hilang..Sebab tengok lauk terliuq sudah

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI