Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 25 Mac 2012

Bila manusia gila nak cantik , uri pun sanggup dia makan !

 

Macam macam laaaa manusia ni sanggup buat terutama bila melibatkan kecantikan ! Ada yang sanggup buat botox , pasang susuk , melakukan pembedahan semata mata nak cantik !

Ada seorang artis ni di Hollywood mengakui bahawa antara tips bagi mengekalkan kecantikan wajah adalah dengan memakan plasenta dari rahimnya.

Artis ni mula mengamalkan plasenta sejak melahirkan bayinya,  pada September tahun lalu dan percaya dengan memakan organ tersebut, dirinya akan lebih sihat.

"Saya mempunyai semangat yang tinggi apabila berbicara tentang hal-hal kesihatan dan akan memastikan pengambilan makanan kesihatan seperti, vitamin, teh serta plasenta yang telah dikapsulkan wajib dimakan.

"Memang bunyi plasenta agak menggelikan tetapi ia telahpun dikering dan dijadikan kepada bentuk vitamin," kata selebriti tersebut.

Katanya lagi cara pemakanan plasenta tersebut dianggap mistik seperti ingin melakukan sesuatu ritual, tetapi dia menegaskan hal itu tiada kaitan langsung, sebaliknya menyarankan kepada ibu-ibu di luar sana untuk menjadikan plasenta sendiri sebagai makanan tambahan.

Aduhh … sampai gitu sekali ?? Haihhh … jangan laaa ada antara kita yang punya akal fikiran  buat kerja gile semata mata nak nampak cantik dan mantap !

Dalam masyarakat Melayu , yang makan uri ni  .. kita tau  sapa kan ? Huhuh.. Ni mungkin spesis moden kot ?

 

Sumber – Mstar

8 komen :

Sakura Aihana berkata... [Reply to comment]

tak sanggup nak mkn uri utk cntk...no no no no no... tak sggp .. tak nak..plasenta walaupn dh dikergkn ia ttp plasenta..no no no no no no..jgnlh hana jd mcm mereka yg gila cntk dn sggp mkn bnda tu..tak nak

Siti Nur Aisyah berkata... [Reply to comment]

My,gelinya =,= SANGAT.

admin berkata... [Reply to comment]

Bila nafsu menguasai diri..segala kejadian ALLAh snggup diubah


http://kerjakosongterkini2012.blogspot.com/

admin berkata... [Reply to comment]

Bila nafsu menguasai diri segala kejadian ALLAH sanggup diubah..


http://kerjakosongterkini2012.blogspot.com/

amgyver berkata... [Reply to comment]

mak aih!! geli gile..

InDepEndEnt MomEnt berkata... [Reply to comment]

plasenta... (=_=)" cm nk vomit jer ieeyeeekkkk

sHaR!Na eLyaNa berkata... [Reply to comment]

Tmpat kami d sbah org yg mkn uri tu namanya 'B kuasa 2'..means balan2...mgkin dorg adik bradik hehe..geli oh..

Leeyana Amzar berkata... [Reply to comment]

menggelikan meloyakan..eeuuw

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI