Anda mengalami tekanan jiwa ? Mari lepaskannya !

by - Khamis, Mac 29, 2012

 

image

Di Christchurch , New Zealand .. Sebuah syarikat menawarkan kemudahan untuk pelancong asing menyewa kereta kebal dan memusnahkan kereta bagi mereka yg nak lepaskan geram atau tekanan !

Kereta kebal yang ditawarkan untuk disewa itu ialah Centurion buatan Britain yang seberat 52 tan dan menggunakan enjin Rolls-Royce V-12 dan digunakan di Vietnam pada awal tahun 1970-an.

Antara mereka yang menyewanya ialah remaja sehingga penduduk yang berusia 80 tahun yang menyewa semasa meraikan hari kelahiran mereka.

Bayaran sewa yang dikenakan ialah sebanyak NZ$450 (RM1,125.84) jika memandu kereta kebal selama 15 minit dan tambahan sebanyak NZ$395 (RM988.31) apabila ia digunakan untuk memusnahkan kereta.

 

Dasatkan ? Kalau kat Malaysia ni , nak lepaskan tekanan  ada yg g karaoke , g memancing , g gym , g mabuk , g melacur , g bertumbuk tapi paling kurang , g masjid dan mengadu pada Allah .. Huhuh ..

Manusia .. itulah kan .. Kita sama je .. Adakalanya terlupa dan terleka. Asyik benar dengan dunia. Bila keranda dah dibawa depan mata , baru mengelabah tak tentu hala ..

You May Also Like

10 comments

  1. kalau lepaskan tekanan dengan mengadu pada ALLAH free je.. tak payah pergi mana-mana.. bila-bila masa boleh buat.. lagi tenang jiwa..

    BalasPadam
  2. arggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!! nak lepas kat abam ben nih, hiyaaahhhhhhhh!!!

    motifff: anak bos wat salah wa yg kena T_T

    BalasPadam
  3. Wah.... best ni. Boleh bawak jalan2.

    BalasPadam
  4. ish3 .. nasib baik kat malaysia tak da macam ni -,-

    BalasPadam
  5. salam kenal dari kami sekeluarga...

    Kalau kat malaysia ni diorang nak lepaskan tekanan lagi senang... tak yah nak bayar apa2x... bawak je motor laju2x laa... lari rumah laa... terjun bangunan la...

    p/s: kalau aku ni tak dapat lepaskan kentut baru tension... lain2x kita layan... heee3x

    BalasPadam
  6. kat malaysia tak ada ke benda2 macam ni?

    BalasPadam
  7. amboi dasatnye cara nk lepaskan tekanan..selalu linda dengar lagu je nak release tension, tak pun karaoke..hehe

    BalasPadam
  8. mcm-mcm kerenah manusia ni kan, alangkah baiknya kalau duit yg digunakan untuk sewa kereta kebal tu diberi kepada org yg susah...

    BalasPadam
  9. http://gediksgilaa.blogspot.com/

    BalasPadam